A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) több mint száz magyar és izraeli cég részvételével Magyar-Izraeli Üzleti Fórumot szervezett Budapesten. Az esemény célja a kétoldalú gazdasági kapcsolatok dinamizálása, a hazai és izraeli vállalkozások együttműködésének ösztönzése, valamint releváns üzleti lehetőségek feltérképezése volt.

Benjamin Netanjahu izraeli és Orbán Viktor magyar miniszterelnök találkozójához kapcsolódóan az MNKH üzleti fórumot szervezett, melyen összesen több mint száz magyar és izraeli cég folytatott kétoldalú tárgyalást. Az esemény reprezentálta a két ország közötti együttműködési lehetőségek széles körét, tekintettel arra, hogy a mezőgazdaság, a megújuló energia, a gépipar, az építőipar és a különböző IT megoldások és szolgáltatások területét is nagy számban képviselték mind a magyar, mind az izraeli cégek – írja közleményében az MNKH.

Magyarország gazdasági kapcsolatai Izraellel az utóbbi időben dinamikusan fejlődnek. Számos olyan szektor van azonban, ahol további sikeres együttműködések alakíthatóak ki, legyen szó akár innovatív technológiai megoldásokról, vízgazdálkodásról, vagy éppen az élelmiszeriparról. Az üzleti fórum megszervezése is azt a célt szolgálja, hogy minél több olyan területet sikerüljön meghatározni, ahol a magyar cégek a jövőben sikeresen jelenhetnek meg termékeikkel, szolgáltatásaikkal – mondta Kun Gábor, az MNKH vezérigazgató-helyettese.

Az üzleti fórumon a magyar vállalkozások szakmai előadások keretében hasznos információkat szerezhettek az izraeli piac sajátosságairól, lehetőségeiről. A két ország közötti kiváló kapcsolat a gazdasági mutatókban is érezteti hatását. A kétoldalú kereskedelmi forgalom 2013-2016 között 114,9 milliárd forintról 147,5 milliárd forintra nőtt, ugyanebben az időszakban az Izraelbe irányuló magyar export is bővült, elérve a 101,2 milliárd forintot.

A közel-keleti régió technológiai központjában, Tel-Avivban az MNKH partnerirodája komplex exportfejlesztési és export promóciós eszközökkel járul hozzá a magyar vállalkozások izraeli piaci sikereihez. Többek között piaci információkat, konkrét üzleti lehetőségeket, potenciális exportpartnereket biztosít, kétoldalú üzleti tárgyalásokat szervez, szakmai kiállításokon képviseli a magyar vállalatokat és teremt lehetőséget a két ország cégei közötti kapcsolatépítésre.