A Széchenyi 2020 keretében megjelent a „Vállalati felelősségvállalás ösztönzése és állásfeltárás” című (GINOP-5.3.6-17) felhívás.

A felhívás célja „egy komplex állásfeltáró-közvetítő és tanácsadó, illetve professzionális HR- szolgáltatásokat nyújtó rendszer kiépítése, mely megvalósítása során építkezik a munkaadók társadalmi felelősségvállalására, elsősorban a felelős foglalkoztatói magatartás kialakításán keresztül” – olvasható a hivatalos pályázati portálon.

A támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 3 milliárd forint, kérelmet az OFA Nonprofit Kft. nyújthat be.

A támogatást többek között az alábbiakra kell felhasználni:

  • Országos lefedettségű, térségi szinten működő Mobil Munkaerő Tanácsadó (MMT) hálózat üzemeltetése minden megyében. (A megyékben nem kerülhetnek kiépítésre irodai hálózatok – a kedvezményezett meglévő regionális irodahálózata szolgál bázisként –, hanem a tanácsadók modern infokommunikációs eszközökkel, saját gépkocsival a meghatározott tervek szerint végezhetik a tanácsadást, majd rendszeres időközönként értékelik az eredményeket a regionális irodában.)
  • Mind a munkáltatók, mind a munkavállalók igényeire reagáló, könnyen kezelhető online szolgáltatásokat kínáló, a fejlesztést követően az „országos állásportál” szerepét betölteni képes továbbfejlesztett VMP (Virtuális Munkaerőpiac Portál) internetes felület létrehozása. A továbbfejlesztésnél kiemelt szempont a felhasználóbarát felület, élmény alapú szolgáltatás nyújtása, egyszerű eszköz független adatfeltöltési és „állás – leendő munkavállaló” információ keresési lehetőség.
  • Regionális, megyei szinten megvalósuló állásbörzék, speciális toborzási események megvalósítása.
  • Omni-channel call center létrehozása. A call center a munkaadók – kiemelten a kkv-szektor – részére lehetőséget teremt az állásinformációk benyújtására, a HR szakmai szolgáltatások igénybevételére, a szakmai szolgáltatások nyújtására, illetve az IT eszközökhöz kevésbé értő munkát keresők számára biztosítja az online álláskeresői profil kialakítását, az álláskeresési információkat, a szakmai segítségnyújtást. A call centernek közvetlenül részt kell vennie a munkát keresők megszólításában egy-egy kiemelt toborzási esemény kapcsán.
  • Felelős foglalkoztatói attitűddel kapcsolatos tanácsadás, amely a létrejövő online felület struktúrájába illeszkedő Felelős Foglalkoztató modul és e-learning felülettel képez átfogó szolgáltatást.
  • Felelős Foglalkoztatói Unió létrehozása, a tagság feltételeinek kidolgozása; a cél, hogy a tagok megismerhessék egymás jó gyakorlatait, kölcsönös kommunikációt folytathassanak az Unió platformján keresztül, közös CSR tevékenységeket valósíthassanak meg.
  • Felelős Foglalkoztatói Díj vagy Cím létrehozása és Az Év Felelős Foglalkoztatója elnevezésű konferencia évenkénti megrendezése.