A napi fogyasztási cikkek forgalma 2 százalékkal bővült Magyarországon tavaly az egy évvel korábbihoz képest a GfK tanulmánya szerint. A piackutató idén további mérsékelt növekedést valószínűsít, ennek mértéke ugyanakkor várhatóan elmarad majd a térség más országaiban végbemenő növekedéstől.

Az Európai Unióból érkező támogatások beáramlása, a beruházások növekedése és a háztartások fogyasztásának élénkülése jellemezte a tavalyi évet. A napi fogyasztási cikkekre fordított költés abszolút értékben ugyan bővült, de ennek mértéke visszafogott volt, a mintegy 2 százalékos emelkedés nagyjából megegyezik az előző két évben látott ütemmel – közölte a GfK.

A költések növekedésének hátterében az egy vásárláskor elköltött összeg mintegy 8 százalékos emelkedése áll, a vásárlási gyakoriság ugyanakkor csökkent. A vásárlások korábbi trendjei tovább erősödtek, tavaly is nőtt a boltok autóval történő megközelítése, valamint a kártyás vásárlások aránya.

A GfK a napi fogyasztási cikkek piacán a 2017-es év legfontosabb fejleményének nevezi a diszkontok további erőteljes növekedését. Ennek oka a folyamatos expanzió, az új boltok nyitása, másrészt az, hogy egyre inkább kínálnak minőségi terméket alacsony áron és gyors kiszolgálás mellett. A diszkontok megítélése a hazai vásárlók körében is folyamatosan javul. Számottevően bővült a drogériák forgalma is tavaly, ugyanakkor a hagyományos kereskedelmi csatornák – elsősorban a független kisboltok – tovább veszítettek súlyukból – közölték. (MTI)