2016. február 26. péntek, 08:00
tartalommrketing, naptár
A tartalommarketing fontos része a cégek marketing stratégiájának, különösen akkor, ha a cég szeretné növelni a weboldala látogatottságát vagy befektet a keresőoptimalizálásba. Egy tartalommarketing naptár összeállítása jó alapot jelenthet, cikkünkben ehhez adunk ötleteket az év minden hónapjára.

A tartalomnaptár megtervezésekor érdemes az üzlet kulcsfontosságú eseményeihez és a jeles napokhoz kapcsolódva kiválasztani a követőinkkel meosztani kívánt tartalmakat. Minél részletesebben, és minél hosszabb távra tervezi meg egy cég azt, hogy mikor, milyen tartalmat fog közzétenni, annál jobban biztosíthatja a rendszersséget, amivel hozzájárulhat ismertsége növekedéséhez.  

A következő tizenkét tippet javasoljuk az év tizenkét hónapjára.

Január

Az év eleje kiválóan alkalmas arra, hogy az előző évet elemezzük, illetve a jövőbe pillantsunk, és megpróbáljuk megjósolni, milyen tendenciák jellemzik majd az üzletágukat. Készíthetünk összeállításokat az előző év legsikeresebb termékeiből az üzletágunkon belül, vagy bemutathatjuk, milyen évet zárt az cégünk. A prognózishoz kereshetünk újdonságokat, szakértői véleményeket, amelyek az aktuális évről szólnak.

Február

Februárban készülhetünk egy „interjú stílusú” videóval a cég ügyfelével vagy partnerekkel arról, hogy miéként használják a cég termékét vagy a szolgáltatását, illetve hogy ez miben és hogyan segítette őket. Fontos minden platformon kommunikálni az elkészült anyagot. Elegendő lehet egyetlen okostelefon, és indulhat is a felvétel. Január végéhez és február elejéhez illeszkedő tartalom lehet a cégek számára a karnevál és a farsang, de a hónap közepén akár a Valentin-napot is beépíthetik a tartalomnaptárba.

Március

Márciusban készíthet a cég egy kérdőívet az ügyfeleknek, amelyben felméri, hogy mennyit költenek (B2B) az évben, és hogy milyen termékbe fognak beruházni, aminek eredményét például ingyenes infografikakészítő oldalak segítségével mutathatják be. A hónap végén akár a húsvéti ünnepkörrel kapcsolatban is készíthetnek szezonális tartalmat a cégek.

Április

Érdemes kapcsolatba lépni azokkal a publikációkkal és weboldalakkal, amelyek népszerűek az iparágunkban, és írhatunk nekik egy-egy cikket, vagy akár ők is publikálhatnak a mi felületeinken. Ez lehetőséget ad arra, hogy külső linkeket hozzunk létre a keresőoptimalizáláshoz, különösen akkor, ha ezek a linkek minőségi oldalakra mutatnak.

Május

Májusban tarthatunk információs hónapot a követőinknek, amelynek keretében ugyanazokat a kérdéseket tesszük föl tíz kiemelt ügyfélnek. Az így kapott válaszokat és a személyes történeteket megoszthatjuk az oldalainkon. Ez különösen akkor lehet izgalmas, ha az ügyfélkör több szegmensre tagolható. Bemutathatjuk a problémákat, és azt, hogy miként oldotta meg ezeket a termékünk vagy a szolgáltatásunk.

Június

A június alkalmas lehet podcastok megosztására, mert az emberek szeretnek hallgatni valamit a vízparton vagy egy hosszú kocsiúton. Elkezdhetünk rendszeres podcast sorozatot is az üzletágukról, majd feltölthetjük ezt iTunesra vagy YouTubera, hogy mindenki meghallgathassa. Inspirációt meríthetünk ehhez például a Duck Tape Marketing sorozatából.

Július

Ha a cég remek tartalmakat oszt meg a blogján, akár arra is használhatja a hónapot, hogy kiválasszon öt összefüggő posztot és egy tematikus e-könyvet készítsen belőlük. A Hubspotnak van egy remek lépésről lépésre útmutatója, amelyben kész mintákat is találhatunk. Érdemes odafigyelni arra, hogy optimalizáljuk a blogbejegyzések és az e-könyvek kulcsszavait és kulcskifejezéseit, hogy ezeket az olvasók könnyebben megtalálhassák.

Augusztus

A cég készíthet egy új infógrafikát, összegyűjtve azokat az információkat, amelyek a történetét illusztrálják, amihez akár más cégek publikációi is felhasználhatja. Érdemes idézni, hogy melyik információmorzsa honnan származik, a cég logóját pedig jól látható helyen kell megjeleníteni. Ezután már csak arról kell gondoskodnia a cégnek, hogy a grafika elterjedjen. Erre megvan az esély, mivel a nyár végén jellemzően kevés az új tartalom, a különféle weboldalak újra megosztható tartalmakat keresnek.

Szeptember

Érdemes készíteni egy videót arról, hogyan lehet használni a cég termékét vagy szolgáltatását. Készíthetünk egy prezentációt a Slide Share oldalán, és felvehetjük, ahogy előadjuk a hallgatóságunknak. Ezt a videót meg lehet osztani a weboldalon (akár a gyakran feltett kérdések menüpontban), a YouTube-on vagy akár a közösségi oldalakon is. Ha egy cég termékei kapcsolódnak az iskolakezdéshez – közvetlenül, vagy akár közvetve is –, megoszthat ezzel kapcsolatos tartalmakat, de akár a szüret tematikáját is bátran előveheti.

Október

Októberben a cégeknek érdemes odafigyelniük arra, hogy milyen filmek kerülnek a moziba. A sikerfilmek népszerűségére utalhatnak a cégek blogbejegyzéseikben, például a címadásban rájátszhatnak a filmek címére, vagy akár a cikkek illusztrálásában is szerepet kaphatnak az utalások. Érdemes feidézni, hány márka játszott rá a nemrég bemutatott Star Wars film körüli felhajtásra.

November

Novemberben eljöhet az ideje annak, hogy a cég kihasználja a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket, és felkérje a felhasználókat, hogy ők maguk osszák meg a tartalmaikat egy verseny keretében. Érdemes arra kérni a felhasználókat, hogy olyan fotókat osszanak meg, ahol a termékkel együtt szerepelnek vagy a cég logóját mutatják be, és hashtaggel is utalhatnak a cégre és az ágazatra.

December

Az év végéhez közeledve érdemes az ünnepi témák köré építeni a tartalmakat. Természetesen oda kell figyelni a szerzői jogokra, amikor például ünnepi grafikákat választ a cég, valamint arra, hogy az ünnepi tartalmakat újra meg újra közzé tegye a közösségi oldalakon.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse online marketing blogunkat!

Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja