Tatabánya önkormányzata saját kezébe veszi a tömegközlekedés ellátását, az új autóbusz-vállalat alapításától színvonal-emelkedés és tízszázalékos költségmegtakarítás várható – jelentette be a város polgármestere.

A megalakítandó vállalkozás költségei egymilliárd forintra tehetők, ez tíz százalékkal alacsonyabb, mint a jelenleg szolgáltató Vértes Volán költsége. Az önkormányzati tagvállalat 8-10 éves buszokat szerezne be, ezzel jelentősen emelkedne a járműpark műszaki színvonala – mondta az MTI-nek Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere.

A közszolgáltatást 2017 elejétől az önkormányzat városüzemeltetési cégének kizárólagos tulajdonában lévő tagvállalat végezné el – tette hozzá a polgármester. Az önkormányzat érdekeltségében lévő, helyi tömegközlekedést végző társaság teljes létszámigénye 129 munkavállaló, de a szolgáltatás csaknem ötven százalékát alvállalkozókkal végeztetnék.

A tervek szerint a város 21 használt csuklós autóbuszt szerezne be, 700 millió forint körüli értékben, a még szükséges 16 szóló autóbuszt alvállalkozók üzemeltetnék, ezzel további 33 millió forint takarítható meg.

Az önkormányzat és a jelenlegi szolgáltató közötti szerződés 2016 végén jár le. A Vértes Volán beszámolója szerint a tatabányai tömegközlekedésben 2014-ben csaknem 14 millió utast szállítottak, mintegy hárommillió kilométert teljesítettek és 100 embert foglalkoztattak. A tevékenység a vállalatnak 2014-ben 190 millió forint veszteséget okozott, mivel az utasszám csökkenésével folyamatosan csökkentek a jegyárakból származó bevételek.

Tatabánya 11 kilométer hosszú város, az egyes városrészek egymástól jól elkülönülnek, a belterületen található egy üdülő- és egy kiskertes övezet. Korábban az egymástól távol lévő területek elérését körjáratokkal oldották meg, majd a hosszú menetidők miatt átszálló rendszerű közlekedésre tértek át.

A helyi tömegközlekedés saját kézbe vétele előtt egy munkacsoport több hónapig vizsgálta a lehetséges megoldásokat, a képviselő-testület ezt követően döntött az önkormányzati feladatellátás mellett.