Közös projektet indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal, valamint a pozsonyi Szlovák Műszaki Egyetemmel közreműködve. Az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, a Magyar-Szlovák Határon Átnyúló Interreg pályázat keretében meghirdetett Emerging Young Entrepreneurs elnevezésű program elemeként a Kereskedőház angol nyelvű, nemzetközi marketing fókuszú képzést szervezett, több mint 20 magyar és szlovák vállalkozó részvételével.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a pozsonyi Szlovák Műszaki Egyetemmel, valamint a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal együttműködve közös projektet indított a Magyar-Szlovák Határon Átnyúló Interreg Pályázat keretében.

Az Emerging Young Entrepreneurs (EYES) elnevezésű szakmai program fókuszában – szorosan illeszkedve az Interreg pályázat célkitűzéséhez – a magyar-szlovák határrégió gazdasági versenyképességének fokozása, a térség vállalkozói környezetének fejlesztése, illetve a két ország vállalkozásai és intézményei közti szakmai együttműködések dinamizálása áll.

Marketing stratégia, mint a sikeres külpiacra lépés alapja

A Kereskedőház partnerei körében végzett felmérések azt mutatják, hogy kevés magyar kkv rendelkezik megfelelő külpiacra lépési stratégiával, amely nélkülözhetetlen a vállalkozás erőforrásainak hatékony strukturálásához, valamint az exportfolyamatok során felmerülő kockázatok csökkentéséhez, kihívások kezeléséhez.

Ennek jegyében szervezett az Interreg pályázat keretében az MNKH angol nyelvű, nemzetközi marketing fókuszú képzést, mintegy 22 magyar, illetve szlovák cég részvételével.

„A sikeres külpiacra lépés egyik kulcsa a megfelelő, nemzetközi trendekre reflektáló marketingstratégia kialakítása, amely azonban sok induló, vagy akár a hazai piacon már bizonyított cég számára is kihívást jelent. Az EYES programunk keretében, nemzetközi szakértők bevonásával megszervezett képzésünk nem csak e stratégia kialakításához biztosítja a szükséges ismereteket, de kiváló kapcsolatépítő platformot is biztosít a résztvevők számára” – mondta Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

A résztvevők a képzés során bepillantást nyerhettek többek között a nemzetközi piackutatás módszertanába, a versenytárselemzésbe, a hatékony disztribúciós csatorna kialakításába, továbbá átfogó tájékoztatást kaphattak az MNKH széleskörű szolgáltatási és képzési portfóliójáról is.

Az MNKH a Magyar-Szlovák Határon Átnyúló Interreg pályázat keretében 2019-ben tervezetten a nemzetközi kapcsolatépítés lehetőségeire és eszközeire fókuszáló képzést szervez.

###

További információért kérjük, látogasson el a www.skhu.eu, illetve a bvk.hu/eyes weboldalra.

A sajtóközlemény tartalma nem feltétlenül egyezik meg az Európai Unió hivatalos állásfoglalásával.