A Budapesti Békéltető Testület szeptembertől közzéteszi azoknak a vállalkozásoknak a listáját, amelyek egyezséget kötöttek a fogyasztókkal az eljárások során. A szervezet ezzel ösztönzi a cégeket jogkövető magatartásra, a fogyasztók pedig tudomást szereznek azokról a társaságokról, amelyek készek a vita ingyenes, békés, gyors lezárására.

A fogyasztói tudatosság javítása és a vállalkozások jogkövető magatartásának elősegítése érdekében a Budapesti Békéltető Testület szeptembertől közzéteszi azoknak a vállalkozásoknak a listáját, amelyek egyezséget kötöttek a fogyasztókkal az eljárások során. Az első pozitív listán azok a cégek szerepelnek, melyek az idei első félévben jártak el példamutatóan. Emellett a Budapesti Békéltető Testület nyilvánosságra hozta azokat az ajánlásokat, amelyeket a fogyasztói visszajelzések alapján az érintett vállalkozások teljesítettek – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal.

A pozitív listán azok a vállalkozások szerepelhetnek, amelyek esetében a fogyasztó maga igazolta vissza a testület döntésének teljesítését, és a vállalkozás az eljárásban is együttműködő volt a testülettel. A lista megtalálható a békéltető testület honlapján. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke által korábban adott állásfoglalás szerint ez a pozitív lista is elősegíti a vállalkozások jogkövető magatartását.

A listára 2016 első félévében kilenc vállalkozás kerülhetett fel, általában azért, mert a vásárlók panaszát követően példaszerűen jártak el, s gyorsan, illetve az elvárásoknak megfelelően hajtották végre a Budapesti Békéltető Testület ajánlásait. A szervezet felsorolásában jelenleg több cipőkereskedéssel foglalkozó cég, utazási iroda és mobiltelefon-értékesítő társaság szerepel: olyan vállalkozások, amelyek a testület ajánlásának megfelelően, 15 napon belül orvosolták ügyfeleik panaszát.

A fogyasztói visszajelzések szerint is teljesített ajánlásokról pedig – a vállalkozásoknak a testületbe vetett bizalma és a fogyasztói tudatosság javítása érdekében – szintén listát vezet a testület és azokat nyilvánosságra hozzák, természetesen a fogyasztó adatait anonimizálva.