A múlt évhez hasonlóan idén is Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezetője végzett az első helyen a Marketing&Media magazin „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsorában.

Csütörtök este a Marketing&Media magazin és a Magyar Reklámszövetség által szervezett ünnepélyes díjkiosztó gálán mutatták be a legbefolyásosabb hazai médiaszemélyiségek rangsorát. Az idén kilencedik alkalommal készült el a „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” összeállítás.

Az első helyezett Vidus Gabriella tavaly még kereskedelmi igazgatói pozícióban volt az RTL Magyarországnál. A második helyre került a toplista egyik új szereplője, Andy Vajna, a TV2 Média Csoport új tulajdonosa. Habony Árpád, a Modern Media Group vezetője egy helyezést javítva idén harmadik lett.

2016-ban Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója negyedik lett a listán, ötödik helyen pedig Bayer József a Ringier Axel Springer vezérigazgatója végzett.

Idén először létszámban kiegyenlített a két nagy kereskedelmi csatorna képviselete a top10-ben. Amíg korábban RTL-es fölény volt tapasztalható, 2016-ban először 2-2 személy képviseli a tévéket. Kolosi Péter, az RTL programigazgatója hatodik lett, Dirk Gerkens pedig a TV2 képviseletében tért vissza a lista kilencedik helyére.

Új szereplő a mezőnyben Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki a hetedik helyre került, Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója a tavalyi eredményéhez hasonlóan most is nyolcadik lett. Tizedik helyen idén a MEC Hungary ügyvezetője, Gulyás János végzett.