Bár a hatályos rendelkezések értelmében a cégeknek július vagy augusztus elsejéig be kell szerezniük az online pénztárgépet, az adóhatóság nem áll készen az adatok fogadására.

Noha a román közepes és nagyvállalkozásoknak június elsejéig, a kisebbeknek pedig augusztus elsejéig online pénztárgépre kell váltaniuk, minden bizonnyal csak 2019-ben valósul meg az azonnali adatcserét lehetővé tevő kapcsolat az Országos Adóhatósággal (ANAF) – írja a Krónika.

Az eredeti tervek szerint az online pénztárgépekre való áttérésig el kellett volna készülnie az adóhatóság informatikai rendszerének, amely valós időben fogadja a kasszákba beütött adatokat.

A pillanatnyi állás szerint azonban biztosnak látszik, hogy a pénztárgépeket csak jövőre sikerül rákapcsolni az ANAF szervereire. Átmeneti megoldásként az adóhatóság adathordozón kéri be a cégektől a pénztárgépek által regisztrált adatokat.

Ez már a harmadik próbálkozása a pénzügyminisztériumnak, hogy kötelezővé tegye az elektronikus pénztárgépet, már korábban volt két határidő, és mindig halasztottak.