A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel együttműködve 31 különböző márkájú, összesen 65 babakocsit tesztelt laboratóriumban. A teszt során azt vizsgálták, hogy a babakocsik mennyire biztonságosak, milyen könnyen irányíthatók, használhatók, szállíthatók vagy tisztíthatók. A vizsgált termékek ára 30 ezer forinttól félmillióig terjed.

A teszt során 22 különböző sport babakocsit és 43 többfunkciós úgynevezett Travel system módban is használható babakocsit vizsgált az egyesület. Jó hír, hogy a termékek a legtöbb szempont alapján jó eredménnyel szerepeltek, mindegyik 50 százalék fölött teljesített. A tesztelt babakocsik közel fele, 24 kapott 75 százaléknál is jobb összesített értéket. A teszt során laboratóriumi körülmények között szakemberek és hétköznapi felhasználók azt vizsgálták, hogy a babakocsik mennyire könnyen irányíthatók különböző helyzetekben (például, ha különböző tereptárgyakat kell kikerülni, kis helyen fordulni, göröngyös terepen, lépcsőn fel-, le haladni).

Arra is kíváncsiak voltak, mennyire könnyű a hétköznapi használatuk (például egykezes összehajtás, ülés rögzítése); mennyire könnyűszállításuk tömegközlekedéssel, lépcsőn fel-, le, vagy autós csomagtartóba ki-be pakolva. Azt is vizsgálták, hogy mennyire biztonságosak. Ez utóbbinál nézték a babakocsik stabilitását, hogy vannak-e rajtuk kiálló élek vagy könnyen leszakítható részek, amelyek sérülést okozhatnak, illetve mennyire erős a biztonsági övük. Azt is pontozták, hogy mennyire könnyen tisztíthatók.

Biztonság szempontjából kiemelkedően jól szerepeltek a tesztelt babakocsik. A 65 termékből 62 legalább 4 pontot kapott a 0-tól 5-ig terjedő skálán. A tesztelt babakocsik viszonylag könnyen irányíthatók: 28 termék kapott legalább 4 pontot ebből a szempontból.Szállíthatóság szempontjából viszont már kevésbé pozitív a kép, itt csak 18 babakocsi kapott legalább 4 pontot. Ennek oka az volt, hogy tömegközlekedéssel, valamint összehajtva autóban is nehézkes a szállításuk.

A Travel system módban is működő, többfunkciós babakocsikhoz autós ülésként is használható hordozó vagy mózeskosár (vagy mindkettő) csatlakoztatható. Ezért előnyük, hogy a gyerek születésétől 3-4 éves koráig ugyanazt a babakocsit használhatjuk. Az áruk viszont nagyon széles skálán mozog, sokszor igen tetemes összeget elkérnek értük, ahhoz képest, hogy az összes funkcióra legfeljebb csak pár hónapig lesz szükségünk, utána már csak az alap sportbabakocsit használjuk.

Az első gyereknél könnyen belefuthatunk abba a hibába, hogy „mindent a gyereknek” elv alapján jól a zsebünkbe nyúlunk, de ez a teszt szerint nem minden esetben indokolt. A többfunkciós babakocsikért 100 ezer forinttól akár 400 ezer forint fölötti összeget is elkérnek, holott a teljesítményük nem feltétlenül tükrözi ezt a nagy árkülönbséget. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a webáruházak árfeltüntetése nehezen átlátható, így a vásárlónak nem mindig egyértelmű, hogy mit is kap az adott árért, és milyen tartozékot kell még külön megvennie.

Jó hír azoknak, akik nem Ferrari babakocsival akarnak megjelenni a játszótéren, hogy 100-160 ezer forintért is kaphatunk olyan Travel systemként is használható babakocsit, amelyik 70 százalék fölötti eredményt ért el a tesztben, vagyis jól irányítható, könnyen használható és biztonságos. Ezek a kocsik leginkább azért veszítettek pontot, mert nehezebben tisztíthatók, és az alsó kosaruk nem túl praktikus.

A sportbabakocsiknál is hasonló a helyzet: itt sem érdemes a felső árkategóriát megcélozni, hacsak nem a brandet akarjuk megfizetni. A tesztben szereplő legjobb 5 termék ára 65 ezer és 95 ezer forint között mozog, de már 30-35 ezer forintért is kaphatunk olyat, amelyik 60 százalék fölött teljesített.


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja