A fogyasztóvédelmi hatóság nem a büntetésre, hanem a konzultációra törekszik a vállalkozásokkal – tájékoztatta Kara Ákos a Magyar Időket.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára elmondta: 2017-ben kiemelten figyelik egyebek mellett, hogy a webkereskedők megfelelően tájékoztatják-e a fogyasztókat, például az elállási lehetőség részleteiről.

Az államtitkár hangsúlyozta, a fogyasztóvédelmi hatóság nem a büntetésre, hanem a konzultációra törekszik a vállalkozásokkal. Ennek megfelelően a január 1-jén hatályba lépett fogyasztóvédelmi törvény alapján elsőre továbbra is csak figyelmeztetnek, és felszólítják a kiskereskedőket, kísérjék figyelemmel a módosult szabályokat. Tovább szigorítják a termékbemutatókra vonatkozó előírásokat is, mert bár mostanra jelentősen csökkent a visszaélések száma, olyan új módszerek jelentek meg, amelyek miatt indokolt a kiskapuk bezárása – írja a Magyar Idők.

A hatóság az év végi ünnepek idején fokozott ellenőrzéseket végzett. A részeredmények alapján 575 ellenőrzésből 250 esetben tapasztaltak jogsértést, 21 utóellenőrzést végeztek, ebből 13 esetben újra szabálytalanságot tártak fel, 582 próbavásárlásból 209-nél találtak hiányosságot, 62 esetben többletet számoltak fel az árnál, egy esetre átlagosan 238 forint túlszámolás jutott.


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja