Idén is útjára indította „Nyár, dinnye, szeletem” elnevezésű dinnye fogyasztásösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Agrárminisztérium támogatásával. A fonyódligeti és a zánkai Erzsébet-táborban is kínáltak friss sárga- és görögdinnyét az ott nyaraló gyerekeknek.

A mézédes hazai dinnye a nyár egyik slágere. Idén a sok napsütésnek köszönhetően különlegesen jó minőségű termést arattak a gazdák, a szezon is már korábban, június végén elkezdődött.

Az Erzsébet-táborokban nyaraló gyermekek minden évben nagy örömmel fogadják a friss dinnyét, hiszen ez a gyümölcs az egyik kedvencük. Az Agrármarketing Centrum Fonyódligeten 1500, Zánkán pedig 2500 kiló sárga- és görögdinnyét osztott szét.

A kampányról Végváriné Henter Lilla, az AMC szóvivője elmondta: „A munkánk legszebb része, egyben a leghitelesebb visszajelzés a gyerekek felhőtlen öröme és hálája. Volt, aki életében először most evett dinnyét, más azt mondta, hogy ilyen finomat még soha nem kóstolt korábban. Ezekért a mondatokért is tartjuk fontosnak, hogy már négy éve folyamatosan jelen legyünk az Erzsébet-táborokban is a kampány alatt.”

A kóstoltatásnak minden évben helyet ad a zánkai és a fonyódligeti Erzsébet-tábor. A táborokat szervező és lebonyolító Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány főtitkára, Hornyák Tibor elmondta: Az Erzsébet-táborok nem csak a gyermekek élménydús és biztonságos kikapcsolódását és a megfelelő minőségű és mennyiségű étkezéseket biztosítják. A szervező Erzsébet Alapítvány az ételallergiával küzdő, például lisztérzékeny és cukorbeteg gyermekek étrendjére is odafigyel. Már a táborokba történő jelentkezés pillanatában elkezdődik a speciális igények felmérése és az egészséges étkezés is kiemelt szerepet kap. Éppen ezért a zánkai és fonyódligeti Erzsébet-táborokban nyaraló gyerekek számára 11 héten át, hetente összesen 2600 kg friss gyümölcsöt biztosítunk, és örömmel adunk teret olyan kezdeményezéseknek, amelyek az egészséges életmódra és a rendszeres gyümölcsfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.

Az Erzsébet-táborokon kívül a nyár folyamán számos belföldi rendezvényen (VOLT Fesztivál, Belvárosi Foci Mozi) kóstoltatott dinnyét az AMC. A kampány elsődleges célja, hogy minél többen keressék és fogyasszák a kiváló minőségű hazai dinnyét. Jelenleg évente fejenként 13-15 kilót fogyasztanak Magyarországon a nyári gyümölcsből.