A Netrisk.hu adatai szerint az idei első félévben a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak (kgfb) átlagdíja 34 500 forint volt, amely 8,5 százalékos drágulást jelent a 2016 azonos időszakában mért 31 800 forinthoz képest.

A növekvő gépjárműforgalom és a személyi sérülésekhez kapcsolódó, gyorsan emelkedő összegű kártérítések miatt megugró kárhányad szükségessé tette a díjak korrekcióját az elmúlt évek rendkívül alacsony szintjéről – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. Ez a szint ugyanakkor Európában továbbra is az egyik legalacsonyabb, köszönhetően a tucatnyi érintett biztosító közötti erős versenynek.

Az évközi időszakban az ügyfelek alapvetően két okból kötnek kgfb-szerződést: vagy a jármű tulajdonjogának megszerzésekor (ezt nevezik azonnali kötésnek), vagy a már meglévő szerződés évfordulóját megelőzően elvégzett díjszámítás nyomán (évfordulós kötés). Míg az utóbbiak esetében átlagosan 27 400 forintért szerződtek az autósok, az összes szerződés közel kétharmadát kitevő azonnali kötések átlagosan 39 200 forinton születtek.

Az idei év első felében a portálon keresztül kezdeményezett összes kgfb-szerződés 35 százaléka évfordulós váltás volt, ami azt mutatja, hogy az autósok jelentős része az év végi kampányidőszakon kívül is tudatosan összehasonlítja a biztosítók ajánlatait. Az év végi kampányhoz hasonlóan évközben is számos díjkedvezményt kínálnak a biztosítók, melyek összességében akár harmadával is csökkenthetik az adott autóra vonatkozó fizetendő díjat. Többségük egyaránt kedvezményt ad az egyösszegű befizetésre, illetve a bankszámláról történő fizetésre. Ennek is köszönhető, hogy az évközi váltók 63 százaléka már eltekint a postai csekktől, és 70 százalékuk egyösszegben rendezi a díját.

Biztosítók szerint vizsgálva az évközi kgfb-szerződéseket azt tapasztalhatjuk, hogy miközben egyes biztosítók mind az év végi kampányban, mind az évközi időszakban a topon szerepelnek, mások inkább valamelyik szezonra fókuszálnak. Az idei évközi szezon eddigi nyertesei az Allianz, a K&H, az Union, az Aegon és a Wáberer, együttesen az új szerződések 79 százalékát szerezték meg. Közülük két nagy biztosító, az Aegon és az Allianz is hiányzott az év végi kampányidőszak top5 listájáról, ami azt mutatja, hogy ők már elsősorban az egyébként immár az autósok 66 százalékát érintő évközi időszakra koncentrálnak.