Számos szempontot igyekszünk figyelembe venni az ajándékba vásárolt műszaki eszközök kiválasztásakor, ám nem ritkán így is hiba csúszik a számításba, és az ünnepek után vissza kell cserélni a terméket.

Minden negyedik ember cserélt már vissza ajándékba kapott terméket az NRC Médiakutató és a MediaMarkt közös, októberi reprezentatív felmérése szerint. Elsősorban azért, mert az nem felelt meg számára (36 százalék). A műszaki áruházak egyébként sem az impulzusvásárlás területei, hiszen ilyenkor számos, kifejezetten személyes tényezőt kell figyelembe vennie az ajándékozónak.

A kutatás szerint az ajándékozók a megajándékozott valamely márkához való vonzalma, valamint praktikus szempontok, mint a méret, teljesítmény, egyéb funkciók és az ár sajátos, egyéni metszete alapján szeretnek választani. A vásárlást tervezők 35 százaléka ezek alapján előre kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket szeretteinek, 44 százaléka pedig, ha nem is dönt a konkrét készülékről, már legalább tudja mik lesznek a legfontosabb szempontjai.

Még így is előfordulhat, hogy nem ismerjük az ajándékozott pontos igényeit, esetleg nincs időnk kiválasztani és vásárolni, viszont nem szeretnénk csalódást okozni. Kézenfekvő döntés ilyen esetben az ajándékkártya, hiszen gyakorlatilag nem lehet vele tévedni, és a megajándékozott sem szórhatja el – a készpénzzel ellentétben – nagyon másra az így kapott összeget.

Az ajándékkártya értékesítés szempontjából egyértelműen a karácsonyi időszak a legkiemelkedőbb, ezt követi a ballagási, majd az esküvői szezon – ismerteti tapasztalatait Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója.