Egyre meghatározóbb a magyarországi kiskereskedelemben a grillszezon – derült ki a Nielsen által közölt adatokból.

A piackutató cég arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a grillkolbász iránti kereslet tavaly 19 százalékkal, 2,3 milliárd forintra nőtt, de jelentősen megugrott a grillfűszer és a grillsajt értékesítése is.

Az előbbi szegmensnél 26 százalékos növekedéssel, 518 millió forintosra duzzadt a piac, utóbbinál pedig 58 százalékos bővüléssel, 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás. A grillszezonnal összefüggésben kolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte az elmúlt évben.

A grillkolbász-eladások 51 százaléka mögött a szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres egységek álltak tavaly a Nielsen adatai szerint, a grillfűszerek esetében viszont a nagyobb, 2500 négyzetméter feletti üzletek az értékesítés legfontosabb helyszínei (44 százalék).

A kolbászárak hullámoztak a grillszezon során, a fűszer viszont folyamatosan drágult, tavaly június-júliusban már 5490 forintba került átlagosan egy kilogramm grillfűszer-keverék.

Az eladás jellemzően a késő tavaszi–nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes grillkolbász-forgalom 78 százaléka esik a főszezonra, ugyanez az arány a grillfűszereknél 55 százalék.