Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye szerint nem kell majd kicserélni a vásárlók könyvét az üzletekben. Az új uniós adatvédelmi előírások miatt módosulnak ugyan a vásárlók könyvével kapcsolatos szabályok, azonban a gyakorlatban ez mindössze annyit jelent, hogy a fogyasztók a jövőben már nem láthatják egymás bejegyzéseit és adatait.

A tárca közlése szerint az európai általános adatvédelmi rendelet, a GDPR miatt április 26-tól annyiban fognak módosulni az előírások, hogy a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt a vásárlói beírást követően azonnal el kell majd távolítani, mégpedig azért, hogy a korábbi bejegyzéseket és a bejegyzők adatait más fogyasztók ne láthassák. Az eltávolított oldalakat a kereskedőnek elzártan kell megőriznie, és szükség esetén a hatóságnak kell megmutatnia.

A ITM hangsúlyozta, hogy nincs olyan előírás, amely szerint a kereskedőknek ki kellene cserélniük az eddig használt vásárlók könyvét, ha az előzőekben részletezett rendelkezéseknek megfelelően járnak el.

Mint írják, a vásárlók könyvét továbbra is jól láthatóan és könnyen hozzáférhető helyen kell elhelyezni az üzletekben. A könyvben az üzlet működésével, az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszok és javaslatok jegyezhetők fel. A vevőket e joguk gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos! Abban sem történt változás, hogy vállalkozónak 30 napon belül kötelessége megválaszolni a vásárlók könyvébe írt panaszt.

(NT)