IT
2019. január 24. csütörtök, 09:02
mobilszolgáltatás, hitel, mobil
A csütörtöki Világgazdaság szerint a múlt év első kilenc hónapjában a hazai mobilszolgáltatók 18,3 milliárd forintnyi hitelt nyújtottak ügyfeleiknek, akik a pénz csaknem 80 százalékát közvetített szolgáltatásokra, parkolásra, autópálya-matrica vásárlásra költötték.

Mint azt a gazdasági lap kifejtette, ez azt jelenti, hogy a hazai mobiltársaságok még annak ellenére is erős hitelpiaci szereplőnek számítanak, hogy az általuk biztosított hitelkeret nagysága a 342,7 milliárd forintos 2018-as első kilenc havi személyihitel-folyósításnak csupán az 5,3 százalékát teszi ki.

A mobilegyenleg terhére vásárolt termékek és szolgáltatások között azokat a nem távközlésű célú (nem telefonhasználattal, üzenetküldéssel és internettel kapcsolatos) összegeket tartja nyilván a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amelyeket a jellemzően havidíjas ügyfelek a számukra a szolgáltatójuk által fenntartott havi keret terhére költenek el - írja a Világgazdaság. Éppúgy ebbe a kategóriába sorolhatóak a csengőhangok, mint a mobiltelefonnal fizetett parkolási vagy autópálya-díjak vagy a mobiltelefonos lottóvásárlás. Az ezzel kapcsolatos összegeket pedig a következő havi távközlési számlán vonja le a szolgáltató.

Az MNB adatai alapaján 2018 első háromnegyed évében a mobiltulajdonosok ilyen formában 12,7 százalékkal költöttek többet, mint az előző év hasonló időszakában.

(NT)


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja