2017. április 26. szerda, 17:16
MNB, jegybank, bank, biztosító, panasz, panaszkezelés
Csaknem minden napra jutott tavaly egy új fogyasztóvédelmi vizsgálat a jegybanknál, a 273 feltárt jogsértés után az MNB 258 millió forint bírságot szabott ki a pénzügyi cégekre. A szolgáltatókra továbbra is sok a panasz: az ügyfelektől írásban tízszer, telefonon százszor több megkeresés érkezett.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tavaly 302 fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított, 273 ügyben állapított meg jogsértést, amelyek miatt összesen 258 millió forint bírságot szabott ki a piaci szereplőkre – derül ki a jegybank 2016-os évről kiadott fogyasztóvédelmi jelentéséből. Kiemelten vizsgálta az MNB egyebek közt a fair banki hitelezési szabályoknak való megfelelést, az elszámolás, forintosítás jogszerű teljesítését, a csoportos biztosítások feltételeit, illetve a biztosítási alkuszok szakmai tevékenységét.

A 2016-ban az MNB-hez érkezett mintegy 37,5 ezer ügyfélszolgálati megkeresés és közel 3700 írásos fogyasztói kérelem mintegy fele a hitelezésre és adósságkezelésre vonatkozott. A kérelmek száma tavaly a 2015-ös – az elszámolás, forintosítási miatti – kiugró évhez képest közel 40 százalékkal csökkent.

A jegybank tavaly – a pénzügyi tudatosság erősítését célzó intenzív kommunikációs kampányok mellett – egyebek közt a késedelmes lakossági jelzáloghitelesek helyzetének rendezéséről, illetve a lakossági pénzpiaci termékfejlesztési ajánlásokkal, az etikus életbiztosítási koncepció végigvitelével és abudapesti bankközi kamatláb (BUBOR) meghatározásával kapcsolatos feladatok átvételével tett lépéseket a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében.


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja