Üzleti alapra helyezi az ELMŰ-ÉMÁSZ az e-autók töltésére szolgáló töltőoszlopok használatát a fővárosban. Az áramszolgáltató szerint a közterületi töltők célja alapvetően nem az otthoni töltés kiváltása, hanem a napi közlekedési szükségletek támogatása. 

Május 28-val megszűnt az ELMŰ-ÉMÁSZ elektromos üzemű autók töltésére szolgáló töltőoszlopainak teljes körű ingyenessége – közölte az áramszolgáltató cég a honlapján kedden.

Au ELMŰ egy kilowattóra-alapú elszámolást és fizetést vezet be az elektromos autók utcai töltőállomásain, amelynek tesztüzeme kedden kezdődött el Budapesten. Ez a tesztüzem egyelőre öt töltőoszlopot, azaz tíz töltőpontot érint, az ELMŰ további töltőoszlopain továbbra is ingyenesen tölthetik fel járműveiket az autósok, de vélhetően már nem sokáig.

Jelenleg

– az ötödik kerületi Akadémia utca 1.
– a tizennegyedik kerületi Állatkert körút 1.
– a hatodik kerületi Bajcsy-Zsilinszky út 15.
– a hetedik kerületi Erzsébet körút 13.
– valamint a tizenharmadik kerületi Tisza utca 1. szám

alatt található töltőpontokon kell fizetni, az első teszthónapban egy jelképes összegnek számító kilowatt-óránkénti tízforintos árat.

Amennyiben sikeresen lezárják a tesztidőszakot, úgy a cég minden nyilvános közterületi töltőoszlopa fizetőssé válik. A szolgáltatás tervezett egységára 99 forint/kilowattóra lesz, ami azt jelenti, hogy egy 30 kilowattórás akkumulátorral felszerelt autó teljes feltöltése valamivel kevesebb, mint 3000 forintba kerül majd. Ez még mindig fele akkora költséget jelent, mint egy benzines autó megtankolása ugyanakkora távra.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ leszögezte, a töltési szolgáltatás üzleti alapra helyezésével a minőség fenntartása és növelése volt a cél, mivel hosszú távon csak üzleti alapon tudnak minőségi, elérhető, hozzáférhető és megbízható töltési szolgáltatást nyújtani az ügyfeleiknek. Az áramszolgáltató azt is hozzátette, hogy a közterületi töltők célja alapvetően nem az otthoni töltés kiváltása, hanem a napi közlekedési szükségletek támogatása és ezt szerintük akadályozza az, ha a közterületi töltés olcsóbb, mint az otthoni.

(Fotó: Origo)