A hiteles márka az elkötelezett, tehetséges munkavállalók hívó szava – mondta Földváry Beáta, a WIFI Hungaria ügyvezető igazgatója a cég Oktató és Továbbképző Intézete által szervezett Menedzser Fórumon.

A cégeknek három védjegyük van: a termék márkája, mely az árura és szolgáltatásra irányul, a munkáltató márkája, amely megmutatja, hogy a vállalat milyen értékeket képvisel és a tehetség márkája, mely a szakemberek és kiválóságok megszerzésére és megtartására fókuszál – mondta Földváry Beáta.

A márkaépítés alapkövei a folyamathoz kapcsolódó feladatkörök tisztázása, a vállalati értékek megfogalmazása, a megfelelő csatornák kiválasztása és az önazonosság megtalálása – mondta Schmidt Barbara, az evosoft Hungary Kft. HR igazgatója. Ezek közül talán a legfontosabb az, hogy a vállalat imidzse összhangban legyen a dolgozók személyes tapasztalataival – írja a HRPortál.hu.

Bár a rendezvény résztvevői a munkaerőpiac különböző szegmenseit képviselték, mégis megegyezhettek abban, hogy a hagyományos toborzási és munkaerő megtartási stratégiák az aktuális piaci helyzetben már nem elegendőek. Jelenleg a vállalatok legnagyobb kihívása a szakképzett munkaerő bevonzása és megtartása. 

Szeleczky Noémi, a Libri-Bookline HR igazgatója a dolgozók továbbképzésében látja a megoldást. A továbbképzések segítségével a cég közép, de akár felsővezetői gyakran a cég belső munkatársaiból kerülhetnek ki. A kollégából vezetővé válást támogatva, képzés keretében felvértezik őket azzal a tudással, és látásmóddal, melyre az új pozíciójukban szükségük lesz.

A HR vezető elmondta, hogy sok cég nem foglalkozik megfelelően az új pozícióba, a ranglétrán feljebb kerülő dolgozó mentális felkészítésével. A Libri-Bookline-nál különleges figyelmet fordítanak erre, hiszen a cél az, hogy a munkavállalók a céggel együtt közösen alakuljanak, változzanak, megtartva régi értékeiket.