Az informatikai szektor nemzetközi versenyképességének növelése érdekében szervezi meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Magyarország első, kizárólag IT- és IKT-vállalkozások igényeire szabott exportképzési programját 2017 őszén.

Az esemény kapcsán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Kereskedőház és a Hiventures Zrt. tájékoztató fórumot szervezett, melyen mintegy 40 magyar vállalkozás kapott tájékoztatást az iparág aktualitásairól, az MNKH Exportakadémiájáról, illetve az elérhető források és azok hatékony felhasználásáról.

Teljes körű oktatási portfólió

Az esemény a hazai kkv-k fejlődéséhez minden területre kiterjedő szakmai tudást közvetített a résztvevő hazai cégeknek. A mintegy 40 magyar informatikai és infokommunikációs vállalkozás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az MNKH és a Hiventures Zrt. szakértőitől első kézből tájékozódott az iparág aktuális nemzetközi trendjeiről, a GINOP 3-as pályázati kiírásról, az elérhető tőkepiaci forrásokról, valamint a szegmens külpiaci üzleti lehetőségeiről. A résztvevő hazai cégek interaktív kerekasztal-beszélgetés keretében a pályázati lehetőségek, valamint a kockázati tőkebevonás témaköreiben mély és specifikus szakmai ismereteket is elsajátíthattak.

Bővül az informatikai és infokommunikációs kkv-knak nyújtott szolgáltatási portfólió

Tekintettel arra, hogy a globális piacon kiemelt az érdeklődés a magyar IKT-szolgáltatások és technológiák iránt, a hazai állami intézményrendszer jelentős figyelmet fordít a kkv-k fejlesztésére.

A Magyar Kormány a Digitális Jólét Program keretében kiemelt hangsúlyt helyez a digitális megoldások exportjának fejlesztésére. A program részeként meghirdetett Digitális Exportfejlesztési Stratégia (DES) megvalósításához a Kereskedőház négy kontinens, közel hatvan országában térképezi fel a magyar IT- és IKT-megoldások iránti nemzetközi keresletet és nyújt cégre szabott, oktatást, tanácsadást és mentorálást is tartalmazó szolgáltatásokat az exportpiacokat célzó hazai cégeknek.

„Az IKT szektor a magyar gazdaság húzóágazata, a GDP mintegy 10 százalékát állítja elő évente, és ez az arány tovább növelhető, hiszen Európában, az Amerikai Egyesült Államokban, az Arab-öbölben és ma már a Távol-Keleten is egyre jelentősebb a kereslet a magyar infokommunikációs szolgáltatások iránt. A Kereskedőház mintegy 300 iparági vállalkozással áll kapcsolatban, melyeknek komplex szolgáltatásokat nyújtunk a külpiaci sikerekhez. Ezt a portfóliót bővítjük 2017 őszén Magyarország első, kizárólag IT- és IKT-vállalkozások exportképességét fejlesztő programjával” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház által 2017 őszén megszervezendő exportképzési tréning a nemzetközi marketing, a prezentációs technikák, a kiállítási stratégiák, a kockázati tőkebevonás, a szellemi tulajdonjog, a versenyjog és a humán erőforrás menedzsment témái köré épül.

Exportsikerek a Kereskedőházzal

A Kereskedőház exportfejlesztési és exportpromóciós tevékenysége révén már számos magyar IT- és ICT-vállalkozás ért el sikereket a globális piacon. Az MNKH közreműködött többek között magyar kiberbiztonsági, biztonságtechnikai, IT-képzési szolgáltatások kuvaiti és dubaji exportjában, illetve a közeljövőben a világ egyik legjelentősebb kutatási programjában nyílik magyar IT-cégeknek lehetőség a részvételre.