Egy olyan kiskapu kihasználásával jelenne meg az új magyar szolgáltató az Uber távozása után, amellyel már régóta élnek más cégek is. Az autó- és sofőrbérlés alapú üzletet most a digitális kommunikáció előnyeivel ötvöznék.

Lecsapna az Uber által hátrahagyott ügyfelekre és sofőrökre egy magyar vállalkozás is – értesült a Magyar Idők.

A cég, amely a magyarországi Uber alvállalkozója volt, új applikációt fejlesztett és terjesztene a következő napoktól. Az egyelőre nem világos, miként jut a cég az ügyfelek adataihoz, akik e-mailben kapnak tájékoztatást az új szolgáltatásról. Az elektronikus levél kézhezvétele után csak meg kell keresniük és le kell tölteniük az új applikációt. Az ügyfelek meghívhatják ismerőseiket is.

Az üzleti modell nem újdonság: személyszállítási szolgáltatás helyett sofőrrel együtt lehet majd autót bérelni. Így a taxitörvényt egy kiskapu révén meg lehet kerülni, ahogyan már számos, Magyarországon működő szolgáltató teszi évek óta. Azzal, hogy egyes társaságok élnek ezzel a lehetőséggel, bőven alá tudnak ajánlani a sárga taxik fixált árainak. Nagyjából csak a felét kérik el annak az összegnek, amelyet egy hivatalos személyszállító kérne például azért, hogy Budapesten a Liszt Ferenc repülőtérre kivigye az utast.

Az új társaság viszonylag kis sofőrlétszámmal kezdene, és a terveik szerint augusztus 10-től már elérnék azt az utasmennyiséget, amellyel megítélésük szerint teljes kapacitáson működhetnek. Az Ubernél vasárnapi magyarországi leállásáig nagyjából 1500 regisztrált sofőr volt, de azt nem tudni, pontosan hányan igazolnának át közülük.

A tarifa sem lesz ugyanaz, mint az Ubernél, de továbbra is alacsonyabb árakat ígér, mint a sárga taxik. Míg egy uberes úton kilométerenként 165 forintot, plusz percenként 30 forintot kellett fizetni, az új szolgáltatásnál egy kilométer 200 forintba kerül majd, de nem lesz percdíj. Tehát ha dugóba kerül az autó, akkor jobban jár az utas.