Az Y generációs vendégek olyan szállodákat keresnek, amelyek trendi dizájnt, digitális újításokat és személyre szabott szolgáltatásokat is nyújtanak – olvasható egy felmérésben.

A HOTREC megbízásából a TCI Research készített felmérést arról, hogy az utazók a szállodáktól és éttermektől milyen szolgáltatásokat és termékeket várnak el a jövőben – írja a Turizmus Online.

A jelentés olyan tendenciákat és lehetőségeket tár fel, melyeket a turizmus döntéshozói a vendégek megtartására és elégedettségük növelésére fel tudnak használni.

A helyi kulináris élményeknek például egyre nagyobb hatása van a nemzetközi látogatók általános elégedettségére, így az éttermi vendéglátás a desztináció hírnevének kulcsfontosságú pillérévé válik.

A „foodie” turisták – ez 120 millió nemzetközi látogatót jelent – a kulináris élményszerzést értékelik leginkább az európai utazásuk során. A vendégek látni akarják a konyhákat is és hallani a chefek történeteit.

A kulturális sajátosságok továbbra is nagy mértékben fogják befolyásolni a vendégek elvárásait. A személyes ízlés vagy speciális diéta figyelembe vétele, a hozzá való alkalmazkodás egyre fontosabbá válik.

Egyre többen olyan szálloda mellett döntenek, amelyek a helyi változatos programok mellett biztosítják számukra a „wow” hatást, ez főleg az Y generáció tagjainak fontos.