IT
2019. május 1. szerda, 10:51
Facebook, közösségi média
Úgy fest, végre Mark Zuckerbergék is belátták, hogy ami mostanáig Facebook néven élt és működött, az így és ebben a formában többé nem működhet tovább.

Hogy miért tartott ilyen sokáig, hogy becsapódjon ez a fontos felismerés a nagykutyák koponyájába, hogy miért kellett előbb több adatkezelési, adatlopási és kémbotránynak kirobbania, az nagyon jó kérdés, mindenesetre most talán tényleg új - és biztonságosabb - vizekre evezhet az egyik legnépszerűbb közösségi platformjának hajója.

A Facebook feje a közösségi szájt San Joséban rendezett fejlesztői konferenciáján állt ki a publikum elé kedden, ahol nagy hatású bejelentést tett:

Többé nem kell azon agyalnunk, hogy kihez kerülnek az adataink, ki használja fel azokat rossz célokra, vagy ki használja azokat a beleegyezésünk nélkül. Sőt, hova tovább, ezen túl a Facebook sem néz majd bele profiljainkba, nem csekkolja üzenetváltásainkat.

A jövő privát lesz.

Jobb, ha ízlelhetjük ezeket a mondatokat, mert később akár úgy is emlékezhetünk erre a bizonyos kaliforniai konferenciára, mint az az esemény, ami alapjaiban változtatta meg a Facebookról és virtuális világunkról alkotott elképzeléseinket. A Facebooknál egyébként úgy képzelik el az új köntösbe bújtatott szájtot, mint egy ember nappaliját, ahová beenged jó néhány másik embert, de alaposan megválogatja, hogy kiket. Amíg néhány évvel ezelőtt valósággal függtünk attól, hogy minél több ismerősre tegyünk szert a közösségi médiában, ma már egyre kisebb az igény arra, hogy az is lássa a személyes emlékeinket, akivel egyszer találkoztunk egy rendezvényen, bejelöltük, de különben nem is emlékszünk rá.

Lássuk nagy vonalakban, mi fog megváltozni:

- Mark Zuckerberg ígérete szerint sokkal világosabb, gyorsabb, egyszerűbben áttekinthető és letisztultabb lesz a Facebook, sőt a már-már védjegynek számító kék színből is visszavesznek.

- A Facebook dolgozói újragondolták a csoportok funkcióját és rájöttek, hogy ezek mekkora jelentőséggel bírnak. Éppen ezért a jövőben minden felhasználót szeretnének minél több olyan csoportba terelni, ahol az őket érdeklő témakörökről kötetlenül beszélgethetnek hasonló érdeklődésű emberekkel. Ja, és a legfontosabb: mindezt cenzúra nélkül.

- A Facebook külön szeretné választani azokat az embereket, akik barátokat és azokat, akik esetleg társat keresnek a közösségi platformon: hamarosan hozzánk is megérkezik a Facebook Dating és a Secret Crush alkalmazás, az előbbi egy klasszikus társkereső, míg az utóbbi arra ad lehetőséget, hogy a már meglévő ismerőseink közül listáz számunkra olyanokat, akik potenciálisan többek lehetnek számunkra szimpla barátnál. S persze, azok számára, akik tényleg simán csak barátkozni akarnak, barátkereső alkalmazást is csinálnak.

- Érintőlegesen már említettük, de az egyik legfontosabb változás, hogy a Facebooknál ezentúl nem néznek bele az üzeneteinkbe, tényleg privát lesz az, aminek privátnak kell lennie, kivédve ezzel az esetleges hekkertámadások során elszenvedett szellemi károkat. A Facebook célja az, hogy hamarosan mindenki azt mondhasson és az lehessen a platformon, aki csak lenni szeretne, persze ennek feltétele továbbra is az, hogy csak jóra használja az oldalt.

- Teljesen megújul az üzenetküldő app, a Messenger is, aminek gyakorlatilag teljesen újraírták a kódját. Az ígéret szerint gyorsabb lesz, kevesebb energiát és memóriát fogyaszt majd, sokkal stabilabb lesz és több funkciója lesz, mint annak, amit most ismerünk.

- A változások természetesen a Facebook által birtokolt többi portált is érintik, így az Instagramot vagy a WhatsAppot. Az egyik leglényegesebb ilyen változás, hogy bizonyos beállítások után nem lehet majd látni, ki, kitől és főleg hány lájkot kapott a képeire, bejegyzéseire.

Szóval komoly változások jönnek a Facebooknál, amelyeket szépen fokozatosan a magyar felhasználók is tapasztalhatnak majd. Azt viszont egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy ezek az újítások olyan lehalásokkal érkeznek-e meg, mint amilyeneket tapasztalhattunk az elmúlt időszakban.

(Forrás: Blogstar)


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja