2018. július 9. hétfő, 16:00
sport, labdarúgás, foci vb, Kína, Ronaldo, Messi, Neymar
Kínában és Indiában is rohamosan nő a futball népszerűsége. A játékosok között Ronaldo simán lehagyja Messit az online felületeken.

A Nielsen piackutató cég még 2017 májusában készített felmérést a futball népszerűségéről – írja a Kreatív Online.

Igazán szembetűnően Kínában, Indiában és az USA-ban nőtt a futball iránt elkötelezettek száma az elmúlt négy évben. 2013 és 2017 között Kínában 27-ről 32 százalékra, Indiában 30-ról 45 százalékra, az USA-ban pedig 28-ról 32 százalékra nőtt a labdarúgás követőinek aránya a teljes lakossághoz viszonyítva.

Kínában 187 millióra, míg Indiában 125 millióra becsülhető a focikedvelők száma. Az öt legnagyobb európai piacon (német, francia, brit, spanyol, olasz) összesen 135 millió érdeklődik a sportág iránt a kutatás alapján.

A növekedés hátterében az áll, hogy Indiában és Kínában is az elmúlt években fektettek komolyabb összegeket a kormányok és nagyvállalatok a helyi ligák létrehozásába majd azok megerősítésébe.

A felmérésben szereplő országok közül az Egyesült Arab Emirátusokban szinte mindenkit izgat a labdarúgás: a teljes lakosságot nézve 80 százaléknyi az érdeklődők aránya. Magyarország ebben a rangsorban a 15. helyen szerepel – 54 százalékkal.

A Nielsen a focisták Facebook-, Twitter- és Instagram-bejegyzéseire adott reakcióikat vizsgálta 2018 január és május között, így lett ebben az összevetésben Cristiano Ronaldo az első. Őt követi a Twittert nem is használó Lionel Messi, a megosztónak számító Sergio Ramos és az egyiptomi Mo Salah.


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja