2019. május 10. péntek, 12:30
Továbbra is rendkívül kevés tévéreklám népszerűsít hazai terméket és szolgáltatást, azonban a tévéműsorok akadálymentesítése továbbra is 99,9 százalékos - állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amelynek Médiatanácsa elfogadta a két témában született vizsgálatot.

A reklámok kapcsán a hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2798 féle új hirdetést csaknem 1,4 millió alkalommal ismételtek. Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség csaknem felét - 47,5 százalékát - tették ki, napi átlagban tizenöt, addig soha nem látott hirdetéssel találkozhatott a néző.

A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon - ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN - láthatták a nézők. A tavalyi második fél évben a hirdetések 61 százaléka szolgáltatást, 36 százaléka pedig konkrét terméket népszerűsített, az új kampányok 40 százalékát a kereskedelmi szektor képviselői jegyezték.

A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok - a megelőző elemzésekhez hasonlóan - a mostani vizsgálatban is rendkívül alacsony arányban, 2,9 százalékban jelentek csak meg.

Közölték azt is, hogy a médiatanács elfogadta az NMHH 2018 második fél évére vonatkozó vizsgálatát arról, hogy a hét országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió hogyan és milyen arányban teszi befogadhatóvá műsorszámait hallássérült nézőinek. A több mint ötezer vizsgált műsorórában a kínált műsorok csaknem 83 százaléka volt elérhető a hallássérültek számára - ez a közszolgálati televíziók esetében 86,5 százalék, a kereskedelmi televíziók esetében 71 százalék volt. A médiatörvényben előírt, kötelezően akadálymentesítendő műsoridőt 99,9 százalékban ebben a fél évben is teljesítették, de anomáliák - felirathiány, tartalmi vagy időbeli pontatlanság - továbbra is előfordultak.

(Forrás: MTI)


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja