2016. december 25. vasárnap, 12:05
Vámos György
Ugyan összesített adat vagy felmérés nincs arról, hogy a karácsony előtt megvásárolt termékek hány százalékát viszik vissza később az üzletekbe, de tapasztalatok szerint az ünnepek után elindul a roham a nem megfelelő ajándékok cseréje miatt.

Nem kötelezi jogszabály a kereskedőket, hogy kicseréljék azokat a termékeket, amelyek nem tetszenek a megajándékozottaknak, vagy megengedjék azok árának levásárlását. Kialakult azonban az a gyakorlat, hogy az üzletek az ünnepek után néhány napig megteszik ezt. A csere feltétele a nyugta megléte, illetve az ajándék sértetlensége. Más a helyzet, ha az ajándék hibás, minőségi reklamációk esetén ugyanúgy érvényesek a fogyasztóvédelmi szabályok, mint máskor – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI megkeresésére.

A Budapesti Békéltető Testület az MTI-hez eljuttatott tájékoztatásában arra hívta fel a figyelmet, hogy internetes vásárlásnál az átvétel után tizennégy napon belül még vissza lehet küldeni mindenféle indokolás vagy magyarázat nélkül a terméket, és visszajár az ára. Ugyanakkor több, a fogyasztók körében közkedvelt terméknél bizonyos feltételek esetén már nem gondolhatja meg magát a vevő, például ha a CD vagy DVD csomagolását már kibontották. Kivételként említették azt az esetet, amikor a megrendelés számítógépre, laptopra szólt, és a telepítő CD-t bontották fel.

Azoknál a zárt csomagolású terméknél sem gondolhatja meg magát a fogyasztó, amelyek felbontás után már egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem küldhetők vissza, de csak akkor hivatkozhat a kereskedő egészségvédelmi vagy higiéniai okra, ha előtte meghatározta, melyik termék tartozik ide. A vállalkozásoknak ezekről a kivételekről is tájékoztatást kell nyújtaniuk már előzetesen a webáruház honlapján. Az átvételtől számított tizennégy napon túl viszont csak akkor lehet már reklamálni, ha hibás a termék. (MTI)


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja