Miközben Nyugat-Európában hatalmas lakásportfóliók vannak ingatlanalapok tulajdonában, Magyarországon a professzionális cégek szinte csak a magánszemélyek bérlakásait kezelik.

A lakásvásárlók 30 százaléka befektetési céllal vásárol, 96 százalékuk hosszú távú lakáskiadást tervez, számukra ezért vonzó a belváros és az újlakáspiac – mondta a Világgazdaságnak Földi Tibor. A Cordia Zrt. vezérigazgatója azt is elmondta, hogy mást vásárolnak a külföldiek, és mást a magyar befektetők. A Budapesten új ingatlant vásárló külföldiek 80 százaléka befektetési céllal, azaz kiadásra vesz lakást.

Amikor esni kezdtek a betéti kamatok, 2011 környékén kezdtek megjelenni a befektetők – mondta a Metrodom csoport értékesítési vezetője, Kricsfalussy Tamás. Az ingatlanbefektetés hozama egyre vonzóbbá vált, másrészt az Airbnb és a kevés épülő lakás miatt beszűkült kínálati piac növelte a potenciális bérlők számát.

A belvárosban több új társasházi projekt kifejezetten a buy-to-let, azaz a bérbeadási céllal vásárlókat célozza – erősítette meg Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum Holding elemzési vezetője. Ebben a konstrukcióban a befektető a megvásárolt lakást egyből átadja egy profi üzemeltetőnek, aki gondoskodik a bérbeadásról. (MTI)