A városlakókkal való kapcsolattartás hatékonyabbá tétele érdekében egyre több polgármesteri hivatal él az online kommunikáció lehetőségével Romániában.

Egyre több erdélyi város vezetősége tesz lépéseket annak érdekében, hogy egyszerűbbé és hatékonyabbá váljon a lakossággal való kapcsolattartás. A polgármesteri hivatalok immár a korszerű, online rendszerek alkalmazásától sem idegenkednek – írja a Krónika.

A modern kommunikációs eszközök alkalmazása terén Nagyvárad jár az élen, a városháza már 2014 novemberében elindított egy mobiltelefonra és táblagépre letölthető ingyenes applikációt, amelyen keresztül a polgárok jelezhetik, ha valamilyen problémával szembesülnek.

A lakosok a polgármesteri hivatal és az alárendelt intézmények – például a tömegközlekedési vállalat, a víz- és távhőszolgáltató, a helyi rendőrség vagy a köztisztasági vállalat – hatáskörébe tartozó rendellenességekre hívhatják fel az illetékesek figyelmét, akik elvileg válaszolnak is a bejelentésekre. A polgároknak rövid leírást kell adniuk a problémáról, és fényképet is csatolniuk kell. Az applikációt egyébként eddig mintegy ötezren töltötték le.

A szatmárnémeti polgármesteri hivatal is hozzálátott a lakosokkal való kapcsolattartást gördülékenyebbé tevő applikáció fejlesztéséhez. Egy mobiltelefonra és táblagépre letölthető programmal a lakosok ugyancsak a várossal, illetve a közszolgáltatásokkal kapcsolatos gondokat jelezhetik online. A város lakói jelezhetik például, ha kátyúkat találnak, vagy más infrastrukturális problémával szembesülnek, illetve rendellenességeket tapasztalnak a közrend, a tömegközlekedés vagy a köztisztaság terén.

Szintén online, de más felületen kommunikál a sepsiszentgyörgyi polgármesteri hivatal, amely a Facebookon tartja a kapcsolatot a városlakókkal. Antal Árpád polgármester a Krónikának elmondta: a rendszer messzemenően bevált. „Gyorsan eljutnak hozzánk a felvetések, és próbálunk hasonlóan operatívan reagálni ezekre” – mutatott rá. A polgárok közvetlenül Antal Árpád Facebook-oldalán is jelezhetik a problémákat, a polgármester egyébként – Tamás Sándor Kovászna megyei tanácselnökhöz hasonlóan – meglehetősen aktív a közösségi oldalon.

Az online kommunikáció szempontjából valamelyest lemaradt Kolozsvár, ugyanis egyelőre csak e-mailen jelezheti a lakosság a közszolgáltatásokkal kapcsolatos észrevételeit, panaszait. Iulia Perşa városházi szóvivő arról számolt be, hogy ők is tervezik egy telefonos applikáció fejlesztését, mert szeretnék, ha a kolozsváriaknak is lehetőségük lenne hivatalos felületen jelezni a problémákat.