Mivel hamarosan néhány vasútvonal alkalmas lesz a jelenleginél nagyobb sebességű közlekedésre, új InterCity kocsikat is vásárol a MÁV, amelyek 2019-ben jelenhetnek meg a belföldi közlekedésben.

Megkezdődött az új vasúti kocsik (IC+) sorozatgyártása a MÁV-Start Zrt. szolnoki járműjavító üzemében, a munkához szükséges beszerzési eljárások jelentős része lezárult – írta a Magyar Hírlap. A napokban az utasülések szállítására kiirt tenderen hirdetett eredményt a cég. A MÁV-Start húsz, saját fejlesztésű és nemzetközi forgalomra is alkalmas IC+ kocsi előállítását kezdte meg, az első két jármű jövő tavasszal gördülhet ki a gyárkapun.

Először többcélú, így kerékpárok és kerekesszékek szállítására is alkalmas kocsik, majd másodosztályú, termes járművek készülnek. Ezt követően épülnek első osztályú kocsik is – írta a lap. A belföldi használatra szánt IC+-ok gyártása is hamarosan elindulhat, a sorozatgyártás 2018-2020 között valósulhat meg, a járművek egy része 2019-től állhat forgalomba.

A Magyar Hírlap szerint a nemzetközi és a belföldi forgalomra készülő kocsik között leginkább a forgóvázak, azaz a futóművek esetében van eltérés, előbbiek ugyanis óránként kétszáz kilométeres sebességre alkalmasak, utóbbiak csak százhatvanra. A tervek szerint a húsz nemzetközi kocsi mellett száz új IC+ épül a belföldi forgalom számára. (MTI)