Sok fesztiválozó problémáját oldhatja meg egy startup cég online szolgáltatása. A márciusban indult webes piactéren bárki biztonságos keretek között adhatja el feleslegessé vált jegyét.

Az utolsó pillanatban döntötte el, hogy leugrana az épp aktuális fesztiválra bulizni? Több belépőjegyet vett, mint amennyire szüksége van? Bérletet váltott, de közbejött valami és mégsem tud elmenni a kedvenc fesztiválra? Ezekre a problémákra megoldást jelent a Tickething online jegy-újraértékesítő felülete.

A weboldalon bárki néhány kattintással fel tudja tölteni és meg tudja hirdetni eladásra szánt belépőjét vagy bérletét. Vevőként könnyen lehet válogatni a különböző eseményekre szóló jegyek között. A vevő a cégnek fizet online, akik e-mailben továbbítják a jegyet, a visszaélések kiküszöbölése érdekében pedig az eseményt követően utalják el az eladónak a jegy árát. Az egész folyamat a Tickethingen keresztül zajlik, ellenőrzött és nyomon követett módon.

A szervezett jegy-újraértékesítés lecsökkenti a visszaélések lehetőségét. Mivel az eladók számára csak az esemény után kerül jóváírásra az eladott jegyek ára, megszűnik az esetleges csalók motivációja. Amennyiben többször értékesítenék ugyanazt a belépőt, vagy saját maguk beváltanának egy korábban már eladott jegyet, az legkésőbb az esemény napján kiderül, amit a vevők többféleképpen jelezhetnek.

Ilyen esetben a Tickething megtéríti a vevőknek a teljes árat, az eladó profilját letiltja, illetve amennyiben szükséges, megteszi a megfelelő jogi lépéseket.

A platfrom az árak elszállásának is gátat szab, hiszen több eladó ajánlata közül válogathatunk, így össze tudjuk hasonlítani, hogy ki mennyiért kínálja ugyanazt a jegyet. Jellemző, hogy az oldalon az irreálisan drága belépők nem cserélnek gazdát, ellenben a kedvezményes áron kínált jegyek akár 1-2 óra alatt elkelnek. Az esemény közeledtével az eladók általában csökkentik a kért árat.

Az Egyesült Államokban a jegy-újraértékesítés már 5 milliárd dolláros biznisz, de Nyugat-Európában is évek óta több szereplő van a piacon. Igény Magyarországon is van a szolgáltatásra: a startupként, márciusban indult magyar tulajdonú Tickethingnek már több ezer regisztrált felhasználója van, akik heti rendszerességgel adnak el, illetve vásárolnak jegyet az oldalon.

Elsősorban a 16-35 év közötti korosztály a legaktívabb, az érdeklődés dinamikusan nő, hónapról-hónapra sikerül megháromszorozni az oldal látogatottságát és a tranzakciók számát. 

Az eladók a leggyakrabban azért válnak meg belépőjüktől, mert elutaznak (28 százalék), a szükségesnél több belépőt váltottak (23 százalék), illetve a barátaik nem tudnak részt venni az eseményen (21 százalék). A vevők jellemzően az eredeti árnál 10-15 százalékkal olcsóbb jegyekre vadásznak, és többségük csak egy, vagy két belépőt szeretne vásárolni.

A Tickethingen elkelt eddigi legolcsóbb jegyek 1500 forintos egyszeri koncertbelépők, míg a legdrágábban 70 000 forintos fesztivál bérletek cseréltek gazdát.