Miért van szüksége a cégünknek egy jó honlapra? Milyen egy jó honlap, ami sok látogatót csábít, és én hogyan készíthetem el? Az első kérdésre egyszerűnek tűnik a válasz, hiszen a honlapunkon keresztül mutatkozhatunk be legegyszerűbben. A második kérdésre összetettebb a válasz, és talán ezen múlik a honlapunk sikere.

Kezdjük a legegyszerűbb kérdéssel: miért van szüksége egy üzletnek arra, hogy jó honlapot szerkesszen? A válasz az, hogy azért van erre szükségünk, mert az interneten megszámlálhatatlan mennyiségű weboldal van. Ez így persze nem igaz, hiszen a weboldalakat folyamatosan számolják, és ezek az adatok megtekinthetőek az Internet Live Stats adatai között, azonban a weboldalak száma gyakorlatilag másodpercről másodpercre gyarapodik, jelenleg meghaladja a 900 milliót. Nem csak a weboldalak, az internethasználók száma is folyamatosan növekszik, nem csak világszerte, hanem hazánkban is. A gyarapodás ellenére 2015-ben egy weboldalra naponta csak 4 látogató jut. Ebbe a statisztikába a naponta több tízezer látogatót vonzó weboldalak is beletartoznak, így könnyen következtethetünk arra, hogy a valóságban az oldalaknak csupán kis százaléka valóban aktív.

A weboldalak számának gyors növekedése természetesen összefügg azzal a ténnyel, hogy a honlapkészítés igazán egyszerűvé vált a különféle weboldalakon keresztül, valamint azzal, hogy az új és potenciális ügyfelek szerzésének egyik legjobb módja a honlap. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden honlap automatikusan sikeres lesz.

Vegyünk sorra néhány tippet, ami segíthet abban, hogy weboldalad tetsszen a látogatóknak, valamint sikeresen bemutassa az üzletedet és bizalmat is ébresszen benne!

Cél

A honlapszerkesztés első szempontja a cél: ha nem tudjuk, hogy miért van szükségünk honlapra, csak elkészítünk egyet, akkor nehezen tudunk létrehozni sikeres oldalt.

A kérdés az, hogy mit szeretnénk: eladni a termékedet? Bemutatni a céget? Segíteni a látogatóknak, hogy kapcsolatba lépjenek velünk? Honlaptervezésnél fontos, hogy összeállítsunk egy listát arról hogy mik a fő célok a honlappal.

Tartalom

Az első szemponttal szorosan összefügg a második, hiszen az oldal tartalmát meg fogja határozni az, hogy mi a célunk vele.

A tartalom választásánál elsősorban a célcsoportra (vagy látogatókra), a relevanciára és az közérthetőségre érdemes odafigyelni.

Ha ismerjük a célcsoportot, akkor a célcsoporthoz igazodva könnyen ki lehet választani azokat a tartalmakat, amelyek segítenek a problémáik megoldásában. Hiszen a látogató elsősorban azért böngészi a weboldalakat, hogy a saját problémáira legalább részben megoldást találjon. Ha ezt az igényét ki tudjuk elégíteni, azzal felkelthetjük az érdeklődését, és nagyobb eséllyel válik majd az oldal követőjévé, majd később vásárlóvá, ami a weboldal célja is lehet. Ezen logika szerint ne a terméket vagy szolgáltatást emeljük ki a látogatóknak, hanem azt, hogy mit tehetünk értük.

A tartalom relevanciája is összefügg a célcsoport ismeretével: a látogatók a problémáikat csak friss információkkal tudják megoldani, tehát a weboldalnak is naprakésznek kell lennie.

A relevancia természetesen szakterületenként változhat: ha a területünkön napról napra fontos változások zajlanak, akkor ezeket követnünk kell heti 2-3 bejegyzéssel, ha a területen a változások ritkábbak, akkor ehhez kell alkalmazkodni a frissítésekben is!

A tartalom összeállítás során a harmadik szempont a közérthetőség.

Itt kiemelten a landing page szövegezése fontos: ha egyszerű, közérthető a tartalom a landing page-en, az megkönnyíti a kommunikációt a látogatókkal, valamint növeli annak az esélyét, hogy a látogatóid később is emlékezni fognak az oldaladra, és visszatérnek rá.

A tartalom megjelenítésére használjunk a célcsoportnak megfelelő, nyelvtanilag helyes nyelvezetet, és ahol tudunk, alkalmazzunk releváns kulcsszavakat.

A megértést segíthetjük képekkel, ábrákkal is, de az automatikusan induló hanganyagokat, videókat érdemes kerülni, bármennyire is úgy tűnhet, hogy ezek is megkönnyítenék a látogatónak, hogy megértse az üzeneted.

Arculat

A jó weboldal fontos ismérve a megfelelő design vagy sablon kiválasztása. Ahhoz, hogy sikeresen tudjunk sablont választani, tudnunk kell, hogy mi a célunk a weboldallal, és hogy milyen tartalmat fogunk megosztani a látogatóinkkal.

Weboldal készítésénél rengeteg sablon közül választhatunk, vannak fizetős és ingyenes sablonok, sőt, teljesen saját designt is terveztethetünk, de az valamivel többe kerül.

Érdemes jól dönteni itt, hiszen ez határozza majd meg a weboldal színvilágát, a navigációt és a weboldal egyes elemeinek a helyét. Az okostelefonok terjedésével érdemes arra is figyelni, hogy honlap reszponzív legyen, hiszen így egységes lesz a weboldal megjelenése a számítógépen, a tableten az okostelefonokon is, ami befolyásolhatja a látogatók véleményét.

Csillogó-villogó design helyett sok esetben érdemesebb egyszerű, szép sablont választani, amely alkalmazkodik a saját és látogatóink igényeihez. A túl sok mozgó animáció, flash bejátszás, magától induló hanganyagok elrettenthetik a látogatóidat.  Legyen az oldal letisztult, sallangmentes, világos: ezzel nem tévedhetünk!

Keresőoptimalizálás

A honlap szerkesztésénél ne feledkezzünk meg a keresőoptimalizálásról sem.

Ahhoz, hogy javítsuk a honlap láthatóságát a keresőoldalakon, ismerni kell a keresőoldalak működését.

Mivel a keresőoldalak elsősorban a honlapokon megjelenő szövegek tartalma alapján tudják a weboldaladat a listájukon kiemeltebb helyre tenni, érdemes elegendő mennyiségű, megfelelő tartalmú szöveget közzétenni.

Gondoljuk végig a kulcsszavainkat. Olyan kulcsszavakat válasszunk, amelyek jól illeszkednek a vállalkozásunkhoz és a weboldalhoz. Ha megvannak a kulcsszavak, akkor figyeljünk arra, hogy a honlapon levő szövegek tartalmazzák ezeket a kulcsszavakat.

Használjuk őket a bejegyzések címében, a leírásokban, magában a szövegben és a meta-leírásokban is. Ha ezekre odafigyelünk a honlap kialakítása és karbantartása során, akkor az oldal jó eséllyel látható lesz a keresőkben, ami megkönnyíti majd a látogatóknak, hogy megtalálják.

Közösség

Jó lehetőség lehet, ha üzletünknek közösséget is építünk. A különféle közösségi oldalakon keresztül létrehozhatunk a weboldalunk mellett egy közösségi profilt. Kihasználva a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket, releváns tartalmak publikálásával növelhetjük az ismertségünket.

Hogyan érdemes jelen lenni illetve kommunikálni közösségi oldalakon? Kiderül a következő heti cikkünkből, amelyben a közösségi marketinggel foglalkozunk, kiemelve a karácsonyi időszakban rejlő lehetőségeket,

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse a most indult online marketing blogunkat!