2018. április 11. szerda, 14:01
kereskedelem, Nielsen, diétás termékek
Csaknem 1,5 milliárd forintot költöttek fogyókúrás készítményekre Magyarországon 2017 márciusa és 2018 februárja között, mintegy 2 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest.

Áprilisban meglódul, májusban pedig tetőzik a fogyókúrás szerek eladása, ebben a két hónapban termelődik a teljes éves forgalom több mint ötöde – írja közleményében a Nielsen. A piackutató példaként említi, hogy decemberben a májusi forgalom felét hozzák a fogyókúrás készítmények, viszont az év végi ünnepek után, januárban fellendül az értékesítés.

A fogyókúrás készítmények között a különféle kapszulák a legnépszerűbbek, az eladások mintegy felét teszik ki; 45 százalékkal ezüstérmesek a porok, vagyis shake-alapok. A folyadékok, oldatok, pezsgőtabletták és ampullás termékek részesedése elenyésző. Az értékesítések kilenctizede a drogériákban történik.

A közlemény idézi Rhorer Dávidot, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét, aki jelezte: a WHO adatai szerint a magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, miközben a Nielsen egy globális kutatása szerint a magyaroknak csak a fele, megközelítőleg ötmillió ember véli úgy, hogy súlyproblémái lennének. Ebből az ötmillióból azonban négyötöd dolgozik is azon, hogy ledolgozza a súlyfelesleget. (MTI)


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja