Magyarországon 14 192 új személyautót helyeztek forgalomba júniusban, 30,6 százalékkal többet, mint 2017 júniusában. Az év első hat hónapjában 29 százalékos volt a növekedés a tavalyi első fél évhez képest.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) közleményében kiemeli: a júniusi adatok alapján folytatódik a magánvásárlók visszatérése a piacra, arányuk már meghaladja a 40 százalékot. Valószínűsíthető, hogy a céges vásárlások egy része is magánvásárlás. Az egyesület szerint az alacsony betéti kamat és a mostanra kifutott deviza alapú forinthitelek nagy részének lezárása is fogyasztásösztönző hatású. Adataik szerint az első fél évben 70 736 új személygépkocsi került forgalomba. 

Kishaszonjárművekből júniusban az előző év azonos időszakához képest 31,1 százalékkal többet, 2145-öt helyeztek forgalomba Magyarországon. Az első fél évben az előző év január-júniusi időszakához képest 19,8 százalékkal 10 625-re nőtt a forgalomba helyezett kishaszonjárművek száma a Carinfo.hu adatai szerint.

Az MGE rámutat: a kishaszonjármű piac visszaesése megállt és emelkedni kezdett. Az egyesület a folyamat támogatására továbbra is szükségesnek tartja és szorgalmazza a vegyes használatú kishaszonjármű kategória felélesztését, álláspontja szerint ez nagymértékben segítené a kis- és középvállalatokat.  

A nagyhaszonjárművek eladása júniusban 3,4 százalékkal bővült, 544-et helyeztek forgalomba. A májusi visszaesés ellenére folytatódik a növekedés, amely függ a nagy szállítmányozók flotta-beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától – ismertették. 

A motorkerékpár piac továbbra is gyenge, ugyanakkor bővülése az MGE szerint bizakodásra ad okot: júniusban a tavaly júniusinál 12,6 százalékkal több, 403 motor került forgalomba. A helyzet javítása érdekében fontos lenne a robogók azonosításának megoldása és a regisztrációs adó kiigazítása a használati kétkerekűek esetében. Javítani kellene a robogókhoz szükséges „B” kategóriás jogosítvány megszerzésének folyamatát is.

A közúti nehézpótkocsi piac tavaly az előző évhez viszonyítva 8,1 százalékkal nőtt Magyarországon, jellemzően az ügyfélkör a régebbi járműparkját cserélte új eszközökre. A masszív európai fuvar-megrendelési volumenek mellett rendkívüli igény jelentkezett tavaly a kelet-európai és balkáni térségbeli fuvarozóktól is – jelezték. Az MGE a pozitív piaci környezet ellenére a korábbi prognózisát fenntartja, és 2018-ra enyhe piaci csökkenést vár ebben a szegmensben.

A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi márkák közül a legtöbbet Suzukiból adtak el az első fél évben, összesen 11 553-at. Fordból 7027, Skodából 6441, Opelből 5713, Toyotából 5083 kelt el. Az előző év azonos időszakában ugyanez az öt márka állt az élen, szinte változatlan sorrendben, csupán az Opel és a Skoda cserélt helyet. (MTI)