Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaiknak a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést.

Az utazás alatti internetelérés újabb potenciális bevételi forrást jelenthet a légitársaságok számára – derül ki a Roland Berger tanulmányából, amely 20 légitársaság adatait elemezte.

Egyre több utas igényli a levegőben is az internetkapcsolatot, ez a szolgáltatás többeknek már a repülőjárat választását is befolyásolja. A légitársaságok technikailag már most képesek hozzáférést biztosítani a világhálóhoz, de a jövőben a fedélzeten használható web újabb értékesítési csatornát jelenthet – írja a Turizmus.com.

A légitársaságok utasonként nagyjából 1,2 euró (370 forint) többletbevételre tehetnek szert rövid távú útjaik során, míg a hosszabb utazások során ez az összeg elérheti a 3,6 eurót (1200 forint) is.

A társaságok többletbevétele nemcsak a wifi szolgáltatásból származhat, hanem a fedélzeti net segítségével eljuttatott célzott vásárlási ajánlatokból és az internetes kapcsolat által létrejövő újabb szponzorációs együttműködésekből is.

Manapság az utazás alatti webhozzáférés az első három szempont között szerepel a repülőjegy vásárlásánál. A válaszadók kétharmada még fizetni is hajlandó lenne azért, hogy online maradhasson az utazás ideje alatt.