Az online kiskereskedőknek meg kell érteniük vásárlóik digitális DNS-ét, ha versenyképesek akarnak maradni – állítja a Roland Berger új tanulmánya.

Az online kiskereskedelmi óriásoknak egyértelmű receptjük van a sikerhez: pontosan tudják, hogy mire gondolnak, mit tesznek és mit vásárolnak a vásárlóik. Ezáltal pontosan azt tudják nekik ajánlani, amire szükségük van – olvasható a Compworld-ön.

Ahhoz, hogy versenyképesek tudjanak maradni, az offline bolti és az e-kereskedelemben működő kiskereskedőknek egyaránt dekódolniuk kell fogyasztóik digitális DNS-ét. Csak így lesznek képesek vonzó vásárlásélményt nyújtani.

A Roland Berger tanulmányában azt fejtik ki, hogyan kell értelmezni az alapvetően új fogyasztói mintákat.

„Az a vállalat, amely képes a digitális átalakulásra az e-kereskedelemben, kiemelkedő haszonra tehet szert” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi vezetője.

A szakértők szerint egy fogyasztó digitális DNS-éhez három szintet kell megvizsgálni:  vásárlási szokásait, értékrendjét és személyes online világát.

A Facebook-felhasználók több milliárd információ egységet hagytak hátra csupán a lájkjaik formájában. Ehhez jön a havi több milliárdos nagyságrendű honlap-látogatásból származó adat és több milliárdnyi keresési információ.

Mit jelent ez a kereskedőnek? Ha össze tudja rakni a mozaik darabjait és képes értelmezni azokat, akkor megérti a vásárlóit és ezáltal egyedi termékajánlatot nyújthat nekik a személyre szabott bolti kirakattól kezdve, az előre kiválasztott termékeken át a személyre szabott árakig.