Hatodik éve változatlan a személygépkocsik autópálya-használati díja, miközben 2010 óta több mint 390 kilométerrel bővült a gyorsforgalmiút-hálózat Magyarországon.

Bár a legfontosabb gyorsforgalmi kapcsolatok kiépültek hazánkban az ezredfordulót követő évtizedben, 2010 óta is számos új szakasz készült el, és az elmúlt nyolc évben összesen 390 kilométerrel bővült a hálózat – írja a Magyar Idők.

Eközben a használatért fizetett díj 2012 óta változatlan, a D1-es kategória, vagyis a 10 napos, személygépkocsihoz kötelező e-matrica ára 2975 forint.

A fővárosi közlekedők szempontjából kiemelt jelentőséggel bírt, hogy az M0-s déli szakaszait bővítették, felújították, összesen 28,3 kilométeren.

A következő években a tervek szerint minden fontos ponton elérik az országhatárt a gyorsforgalmi utak, és a megyeszékhelyek is megközelíthetőek lesznek.

Fontos közúti kapcsolatokat teremtenek az előkészítés alatt álló hidak, mint Komáromnál, a fővárosi Galvani útnál, Paksnál és Mohácsnál. Jelenleg is zajlik az M15-ös és M70-es utak átépítése, bővítése négysávosra, miközben az M2-es Budapest–Vác szakaszát hasonlóképpen bővítik.

(A KamaraOnline megjegyzése: a múlt hétvégén azt tapasztaltuk, hogy az M1-es igencsak nehezen járható, egyes szakaszokon tíz méterenként kátyúkat kell kerülgetni. Ezért az autósok jó része nem is használja a külső sávot…)