2017. április 19. szerda, 14:01
MNB, jegybank, fogyasztóvédelem, pénzügyek, hitel, bank, kölcsön, panasz
Újabb két irodával gyarapodott a jegybank pénzügyi fogyasztóvédelmi szolgáltatást nyújtó vidéki pénzügyi tanácsadó irodahálózata. Az immár Szolnokon és Tatabányán is ingyenesen elérhető irodák révén a lakosság 11 megyeszékhelyen kap szakértői válaszokat pénzügyi kérdéseire.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nyílt közbeszerzési eljárása nyomán két új irodával bővül a magyarországi pénzügyi tanácsadó irodahálózat. Tatabányán a CP Contact Kft., Szolnokon pedig a Merkating Innovációs és Tanácsadó Közhasznú Nonprofit Kft. nyújt tájékoztatást a hazai pénzügyi szolgáltatásokról, ad tanácsot lakossági panaszok, problémák kezelésére, s biztosít információkat az ügyfelek felelős pénzügyi döntéseinek meghozatalához – derül ki a jegybank közleményéből.

A nyertes intézmények 2018. július végéig biztosítják a lakosság számára az ingyenes pénzügyi fogyasztóvédelmi szolgáltatást, ezután az MNB újabb pályázatok révén gondoskodik a folyamatos ügyfélkiszolgálásról. A személyesen, postai úton, telefonon és elektronikusan végzett tanácsadás kiterjed a fogyasztók pénzügyi tájékozottságának, ismereteinek bővítésére és pénzügyi tudatosságának növelésére is.

A két új iroda megnyitásával az MNB-vel együttműködő civil pénzügyi fogyasztóvédelmi szervezetek (a két új intézmény mellett a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete) immárösszesen 11 hazai megyeszékhelyen (Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden, Szolnokon, Tatabányán és Zalaegerszegen is) segítik a fogyasztókat. A civilekkel kötött jegybanki szerződések alapján e szakemberek a nagyvárosokon túl az adott megyékben további településein is rendszeresen adnak tanácsot, tartanak pénzügyi előadásokat. Így a lakosság legalább 22 hazai településen vehet igénybe ingyenes szakértői segítséget pénzügyi kérdésekben.

Az MNB célja, hogy 2017-ben az ország minden megyeszékhelyén megnyissa kapuját a pénzügyi tanácsadó irodahálózat ügyfélpontja, így biztosítva az országos lefedettségű, egységes, magas színvonalú pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadást. A már működő irodákon túl a bővítés érdekében az MNB új közbeszerzési eljárást hirdetett meg. A sikeres pályázóknak – az eddigiekkel összhangban – szigorú feltételeknek kell megfelelniük, így többek között 10 évnyi ügyfélkezelési tapasztalattal, adatvédelmi regisztrációval, s az irodát bemutató honlappal kell rendelkezniük. Kötelező részt venniük a jegybank folyamatos szakmai képzésén is.

A jegybank a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése és a pénzügyi tudatosság fejlesztése érdekében a továbbiakban is kiemelt figyelemmel kezeli az irodahálózat működését. A pénzügyi tanácsadó irodákról, elérhetőségükről, s nyitva tartásukról az MNB civil háló honlapján, illetve a www.penzugyifogyaszto.hu, www.merkating.hu és a www.cpcontact.hu honlapokon olvashatók további részletes információk.


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja