Megjelent az ajánlati felhívás a Brailánál megépítendő új Duna-hídra, amely Európa első öt függőhídja közé kerülhet a két pillér közötti 1120 méteres fesztávolságával.

A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) mintegy félmilliárd eurót (2,025 milliárd lej plusz áfa) irányzott elő a híd megtervezésére és kivitelezésére – közölte a Hotnews.ro hírportál. A CNAIR szerint ez lesz az utóbbi 27 év legnagyobb összegű infrastrukturális közbeszerzése.

A tervezésre másfél, a kivitelezésre pedig három évet szántak a kiírásban, amely magába foglalja a létező úthálózattal összeköttetést teremtő 23 kilométernyi új út megépítését is. A hídon menetirányonként két-két sáv lesz, magassága az eddigi legmagasabb vízállás szintje felett 38 méter, hogy ne akadályozza a folyami hajózást.

A folyó egy kilométert szinte mindenütt meghaladó szélessége miatt Romániában kevés Duna-híd épült. A csaknem 500 kilométernyi folyami határszakaszon két híd köti össze Romániát Bulgáriával: az 1954-ben épült Giurgiu és Rusze, illetve a 2013-ban megnyitott Calafat és Vidin közötti. Szerbiával a Vaskapu vízerőmű zárógátja teremt közúti összeköttetést a Dunán keresztül.

Dobrudzsát - Románia Fekete-tenger és a Duna közötti keleti részét - jelenleg két közúti híd köti össze az ország többi részével. Románia egyik fő idegenforgalmi látványosságát, a Duna-deltát csak nagy kerülővel (vagy a Brailánál üzemelő komppal) lehet Moldva és Erdély felől gépkocsival megközelíteni.

Az új híd a Duna bal partján lévő két nagyváros - a 180 ezres lakosságú Braila és a tőle alig húsz kilométernyire északra elhelyezkedő negyedmilliós Galati - számára teremti meg a régóta követelt közvetlen összeköttetést Dobrudzsával és a román tengerparttal. (MTI)

Képünk illusztráció


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja