A napokban kiléptek a virtuális térből a február óta közösséggé kovácsolódó erdélyi női vállalkozók.

Az év eleje óta létezik egy Női vállalkozók Erdélyben elnevezésű, zárt, tehát meghívásos vagy jelentkezéses alapon elérhető Facebook-csoport, ott pattant ki a mozgalom ötlete – írja a Krónika.

A napokban elindult egy szintén Női vállalkozók Erdélyben elnevezésű Facebook-oldal is, amely összesíti az eddigi bemutatkozókat. A Kolozsvári Magyar Napokon kiléptek a virtuális környezetből. A vásáron jelen levő vállalkozónők standjainál már megjelent az újonnan kialakított brand is.

A Facebook-felület három adminisztrátora, Czirjék Kati, Ballok Ildikó és Foszner-Korodi Ildikó. Rengeteg időt és pénzt fektettek egy, általuk faluprogramként emlegetett projektbe, amelynek az lett volna a célja, hogy az otthonról végzett munkalehetőséget kiterjesszék a vidéken élőkre is, megerősítve a nőket anyagi szempontból.

A csoportban intenzív a kommunikáció, a vállalkozó lányok, akkora a bizalmi faktor, hogy szinte végtelen azon területeknek a tárháza, amelyben bátorkodnak egymástól segítséget kérni, legyen szó egy fordítóról, a közbeszerzések útvesztőiről, vagy akár a „Ki vinne el egy csomagot?” típusú kérésekig.