A sikeres vállalkozás egyik legfontosabb alapja a minden részletre kiterjedő üzleti terv, de emellett érdemes több forrásból is tájékozódni a tapasztalt cégvezetőktől. A K&H: üzletet ide! program ezért összegyűjtött néhány fontos tippet a szakmájukban sikeres vállalkozóktól.

Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor fontos üzleti döntéseket kell meghoznia. A K&H félezer hazai cégvezető megkérdezésével készült felmérése szerint ilyen esetben a cégek nagyrésze a tulajdonostársak (48 százalék) és a családtagok (35 százalék) véleményét kéri ki, de akad olyan is, aki nem kér tanácsot és inkább egyedül dönt (8 százalék). Egy vállalkozás esetében is érvényes az a mondás, hogy több szem többet lát, ezért mindenképpen érdemes több forrásból tájékozódni az üzleti döntés meghozatala előtt.

„Meglátásunk szerint – legyen szó akár negatív, akár pozitív élményekről – a gyakorlati és személyes vélemények, illetve szakismeret azok, amelyek leginkább segíthetik a fejlődésben a vállalkozásokat. A K&H: üzletet ide! vállalkozásösztönző programunk keretében ezért három, a szakmájukban sikeres vállalkozót kértünk fel, hogy osszák meg tapasztalataikat, és üzleti tippjeikkel segítsék a bővülés előtt álló cégeket” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Auguszt József, Heimann Zoltán és Rozsnyai Sándor tippjei nem csak a fejlesztés előtt álló cégeknek, de a kkv-szektor egészének hasznosak lehetnek.

Vállalkozók tízparancsolata:

  • A megfelelő helyszín kiválasztása: olyan helyen érdemes üzletet nyitni, ami a beszerzés és az értékesítés szempontjából is optimális.
  • Vállalkozást vezetni nem lehetetlen egyedül, de nagyon megterhelő feladat. Annak érdekében, hogy ne menjen a munka a magánélet és az egészség rovására, fontos a megfelelő partnerek és szakértő csapat megtalálása, akikben feltétel nélkül megbízhatunk.
  • A hosszú távon sikeres működéshez alapkövetelmény, hogy a vevő minőségi terméket és szolgáltatást kapjon, hiszen így tudjuk a vásárlók elkötelezettségét növelni.
  • Találjuk meg saját stílusunkat, egyediségünket, amivel könnyen megkülönböztetjük magunkat versenytársainktól.
  • Folyamatosan látni, érzékelni kell a világ, a piac változásait, hogy azonnal tudjunk a változásokra reagálni. Legyünk nyitottak, folyamatosan tágítsuk látókörünket.
  • Legyünk kitartók, türelmesek. Ahhoz, hogy a megfelelő ügyfélkör kialakuljon, időre van szükség. Ne adjuk fel az első kudarcnál, hiszen a sikereket hosszabb pályán mérik.
  • Ismerjük fel a problémát, először magunkban keressük a megoldást, majd hozzunk gyors döntést, mivel a nem döntés a legrosszabb.
  • A jó pap is holtig tanul, ez a vállalkozásoknál sincs másképpen, ezért érdemes mindig a fejlődési lehetőségeket keresni.
  • A cégvezetéshez az ösztönök mellett szükség van a tudatos tervezésre. Ha van stratégiai elképzelésünk, sokkal könnyebb a feladatokat, a célkitűzéseket abba az irányba terelni.
  •  A generációváltás előtt álló cégek esetében nagyon fontos az idősebb és a fiatalabb generációk közti nézeteltérések és különbségek elsimítása, valamint a feladatok felosztása. A szakmai feladatokat általában érdemes az idősebbre, a szervezési és kommunikációs feladatokat pedig a fiatalabbra bízni.

Az Auguszt Józseffel, Heimann Zoltánnal és Rozsnyai Sándorral készült videókat megtekintheti a linkekre kattintva.