Nyolc budapesti Príma üzletben december elején elindult az Áldomás néven forgalomba hozott kiváló minőségű magyar élelmiszerek kóstoltatással egybekötött tesztértékesítése.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) által életre hívott új közösségi márka célja, hogy lehetőséget teremtsen a hazai termelőknek a magas minőségű, GMO-mentes, magas beltartalmi értékkel rendelkező, mesterséges ízfokozóktól mentes élelmiszereik bel- és külpiacokon történő értékesítésére.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a széleskörű állami, szakmai és termelői összefogással létrehozott Áldomás közösségi élelmiszermárka. December elejétől nyolc fővárosi Príma üzlet polcain a portfólió 28 terméke már elérhető a hazai vásárlók számára tesztértékesítés keretében.

„A külpiaci tesztértékesítés elindítását követően, az ünnepi forgatagban, az Áldomás prémium kategóriás magyar élelmiszerek belföldi tesztértékesítése is megkezdődött.  A kiválasztott nyolc Príma értékesítési ponton a vásárlók megkóstolhatják és megvásárolhatják a kiváló minőségű, GMO mentes magyar termékeket. A Magyar Állam célja a közösségi márka létrehozásával és a termelők integrálásával, hogy mind a belföldi, mind a külpiaci értékesítésben hangsúlyos szerepet kapjanak a magas hozzáadott értékű magyar élelmiszerek” – fogalmazott Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium Gazdaságdiplomáciáért Felelős Államtitkára.

Az egészségtudatos, prémium minőség iránt fogékony fogyasztók az Áldomás portfólió 28, kizárólag GMO-mentes, kíméletes eljárásokkal előállított, magas beltartalmi értékkel rendelkező élelmiszereit vásárolhatják és kóstolhatják meg, köztük bio lenmagolajat, bio csicsókás ketchupot, bio homoktövist, csemegekukoricát, mangalicakolbászt, mangalicazsírt, illetve hidegen sajtolt dióolajat.

„A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) az Áldomással lendületet ad a magas hozzáadott értékű élelmiszereket előállító magyar termelők kereskedelmi tevékenységének. A magyar élelmiszerek minőségi szempontból jelentős mértékben meghaladják az azonos kategóriájú külföldi import termékeket, miközben számos esetben, árban is versenyképesek tudnak maradni” – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

„Az értékesítési tapasztalok kedvezőnek mondhatók, hétről hétre egyre többen vásárolnak ezekből a termékekből. Arra számítunk, hogy a termékek kelendőek lesznek a hazai piacon is, hiszen a vásárlók minőségi termékek iránti igénye folyamatosan és jelentős mértékben nő” – emelte ki Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.

Külföldön is hódíthat az Áldomás

Az Áldomás termékekre jelentős kereslet mutatkozik a legnagyobb nemzetközi gasztronómiai centrumokban, többek között az Egyesült Királyságban, Japánban és a skandináv államokban is. Így a londoni és a belföldi tesztértékesítésen túl a 2017-es évben várhatóan további piacokon is megjelenhetnek a prémium kategóriás magyar élelmiszerek.

„Az elmúlt időszakban Washingtonban, Londonban, Tokióban és Moszkvában is népszerűsítettük a termékportfóliót helyi üzletemberek és disztribútorok körében, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb üzleti partnereket a piaci bevezetéshez” – tette hozzá a vezérigazgató.

A képen balról jobbra: Magyar Levente, Fodor Attila és Oláh Zsanett