Növekvő tendenciát mutat a vásárlói patriotizmus Szlovákiában, egyre többen akarnak hazai termékeket vásárolni – derül ki a GfK felméréséből.

A kampány a „Régióinkból származó minőség” projekt része, idén október 16. és 22. között zajlik – írja a hirek.sk.

A GfK felmérése több mint 500 személy bevonásával idén szeptemberben készült, s annak eredményeiből kiderül, hogy az emberek 63 százaléka odahaza vagy a munkahelyén a hazai termékek vásárlásának jelentőségét hangoztatja. E tekintetben 6 százalékos évközi növekedés figyelhető meg.

Az emberek közel 60 százaléka jelenleg több hazai terméket vásárol, mint amennyit az előző években vett, s ez az előző évhez viszonyítva 4 százalékos növekedést jelent. A fogyasztók több mint 60 százaléka azt gondolja, hogy az áruházláncok pultjain nincs elegendő szlovákiai élelmiszer. Pedig az arányuk egyre nő.

A gazdasági fejlődést támogató nemzeti napokról jelenleg több mint 1,5 millió személynek van tudomása, s ez a szlovákiai lakosság egyharmadát jelenti, ami az előző évihez viszonyítva mérsékelt növekedés.