A magyarországi kiskereskedelmi forgalom bővülését messze meghaladó mértékben, több mint harmadával nőtt a hazai internetes értékesítés volumene egy év alatt.

Idén júniusban a magyarországi kiskereskedelmi forgalom – az üzletek, valamint a csomagküldő és internetes kereskedelem – volumene 5,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – közölte a KSH. A kiskereskedelmi forgalom folyó áron 808 milliárd forint volt, amelyből 46 százalékkal részesedtek az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, míg a forgalom 38 százalékát a nem élelmiszer-kiskereskedelem, 16 százalékát pedig az üzemanyagtöltő állomások hozták.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3,4 százalékkal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,7, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,5 százalékkal nőtt tavaly júniushoz képest.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene 9,7 százalékkal emelkedett. Növekedtek az eladások a textil-, ruházati és lábbeli- (15 százalék), a bútor-, műszakicikk- (9,5 százalék), a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer-, és az iparcikk jellegű vegyes- (egyaránt 6,4 százalék), valamint a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikküzletekben (3,3 százalék). A forgalom volumene csökkent a használtcikk-üzletekben (-7,5 százalék).

Az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 34 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést. Az üzemanyagtöltő állomások forgalma 3,6 százalékkal nőtt. Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 3,6 százalékkal nőttek.

Az idei első félévben így a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene összességében 5,2 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,8, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,2, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,7 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.