2017. május 19. péntek, 15:03
divatipar, startup, BVK, Szalai Piroska, Smart Hetek, Bálna
A magyar divatszakma jeles képviselőinek kerekasztal-beszélgetésével kezdődött a BVK Smart Hetek rendezvénysorozata a budapesti Bálna rendezvényközpontban csütörtökön.

Május 18. és június 22. között a Bálnába települ a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány Smart Pontja. Ahogy a csütörtöki nyitó rendezvényen Szalai Piroska, a BVK kuratóriumi elnöke elmondta: egyszerűen „kinőtték” magukat, ezért a főváros sietett a segítségükre, hogy a kkv-s előadásokra, workshopokra többen férjenek be. (A rendezvénysorozat fővédnöke Tarlós István főpolgármester.)

A Bálna igazán impozáns helyszín, különösen jól mutat egy divatbemutató a Dunára néző csupa üveg teremben. Amúgy nem is egy, hanem rögtön három mini bemutatót rögtönöztek a manökenek a szakértő és 90 százalékban női közönségnek.

A hölgyek érthetően túlsúlyban voltak, hiszen a téma adta magát: a magyar divatipari vállalkozók nemzetközi lehetőségeiről beszéltek a részt vevők. Hampel Katalin és Pásztor Anni ruhatervező, valamint Nagy Diána, a Nagy Lovas Kft. egyik vezetője valamennyien családi vállalkozást visznek hosszú évek óta.

Ha pedig egy családi vállalkozásnál valóban családias a légkör, akkor a munkatársak örömmel járnak dolgozni és hűségesek a céghez. Jó néhányan több mint 25 éve a főnök alkalmazottai, szinte családtagnak számítanak.

A hűség és kiszámíthatóság együtt jár a kreativitással, az innovációval, no és a hagyománytisztelettel. Ma már nem visz el a rendőr, ha Bocskait húzunk, sőt, egyre inkább hódít a régi szép magyar öltözet, amelyen a paszomány éppen úgy díszítő elem lehet, mint mondjuk, a csipke vagy a kalocsai motívum. Utóbbi még a lovas divatban is megállja a helyét, akár a nadrágon, akár a kobakon díszelegve.

A kerekasztal-beszélgetés részt vevői abban is egyetértettek, hogy a magyar vállalkozóknak van keresni valójuk külföldön is. Pásztor Anni például arról mesélt, hogy őket egy oroszországi utazást követően keresték meg, hogy tartsanak bemutatót Rómában. Magyar divatcég Olaszországban? Ez nem olyan, mint a sivatagba homokot hordani? Nos, nem!

Két hónap alatt álmodta meg Anni a kollekciót, amelyet nagy sikerrel mutattak be a szépre és egyediségre igencsak érzékeny olaszoknak. A sikertörténet pedig folytatódhat. Hiszen arról tárgyalnak, hogy a jövőben egy magyar-olasz közös brand kezdheti meg hódító útját.

Az első rendezvény sikere után minden bizonnyal még többen kapnak kedvet ahhoz, hogy minél több programra ellátogassanak a Bálna rendezvényközpontba.

A programok látogatói díjmentesen vehetnek részt szakmai előadásokon, workshopokon. Jó gyakorlatokat, vállalkozói sikertörténeteket ismerhetnek meg és lehetőség nyílik kapcsolatépítésre. Az érdeklődőknek csupán annyit kell tenniük, hogy a BVK honlapján regisztrálnak az éppen soros programra.

Legközelebb május 25-én ez lesz a téma: Innovatív vállalkozások globális piacra lépési lehetőségei Izraelen keresztül – nem csak startuppereknek. Ázbej Trisztán innovációs szakember, a tel-avivi Magyar Nagykövetség volt technológiai és tudományos attaséja beszél majd a kulisszatitkokról.

S hogy előre szaladjunk az időben, június 22-én, a zárónapon Bánki Tamás, Linkedin szakértő, A MAGYAR Linkedin Kézikönyv szerzője azt járja körül, hogy a magyar kkv-knak miért lehet hasznos a Linkedin.

KamaraOnline

A kis képen (balról jobbra) Pásztor Anni, Nagy Diána és Hampel Katalin, fotó: BVK

A Vállalkozás rovat támogatója: STARJOBS Magyarország Kft.

Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja