A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértő összehasonlító reklámja miatt 30 millió forintra bírságolta az Unilever Magyarország Kft.-t.

A 2015. február és június között, a televízióban és a mozikban vetített Unilever reklámfilmek ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben – derül ki a GVH közleményéből.

A versenyhivatal megállapította: az Unilever ugyan rendelkezett olyan műszaki jelentéssel a reklám közzétételekor, amely alátámasztja, hogy a Rexona Invisible Black+White izzadásgátló sárga foltok elleni védelme hatékonyabb, mint a Nivea Invisible for Black&White-é, azonban az Unilever a Rexona Invisible Black+White dezodort mint termékcsaládot népszerűsítette, és a termékcsalád más termékei – a golyós dezodor és a stift – esetében ez az összehasonlítás jogszerűtlen volt.

A bírság kiszabásakor súlyosbító körülmény volt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, és a fogyasztók széles körét érte el. Továbbá az is, hogy a Rexona termékcsaládon belül a roll-on és a stift termékek együttes aránya jelentős, és e termékek értékesítése megugrott a reklámok közzétételének idején.

A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az Unilever felhagyott a kereskedelmi gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításával, a reklám kialakításánál igyekezett megfelelni a magyar esetjogi elvárásoknak figyelemmel az európai reklámozási gyakorlatra, illetve bizonyos termékek esetében a reklámot a kutatás alátámasztotta.