Nagy Sándor és Nagy Erika régóta a kreatív szakmában dolgoznak, viszont úgy érezték, nem tudnak benne igazán kiteljesedni. Így hozták létre a Creativeralex nevű táskakészítő vállalkozásukat Máltán.

 

Mindent a cél érdekében

Fő tevékenységük a kézzel készült, egyedi és személyre szabott táskák, illetve kézi és gépi hímzések készítése. Törekednek a táskák egyediségére, nem tömegterméket akarnak a piacra dobni. „A megrendelőink igényeit figyelembe véve, a színektől kezdve a táska és a hímzés méretén át a stílusáig minden táskánk készítését egy alkotásnak éljük meg.” A legfőbb cél, hogy olyan egyediséget képviseljenek, amilyet a mai kereskedelemben nem igazán találnak a vásárlók.

„Ma már nagyon ritka vagy majdnem lehetetlen, hogy a megrendelő a kézművessel együtt alkossa meg a táskáját. Nagyon gyakori, hogy megrendelésnél egy fotót kapunk a vásárlótól egy bolti táskáról – amolyan kiindulási pontként –, mert tetszik neki a formája, színe, díszítése. Ezután jönnek a saját elképzelések, amelyek ötvöződnek a mi tapasztalatainkkal, elképzeléseinkkel, tanácsainkkal – ezzel a kombinációval születik meg a terv, amely már jóval eltér a kiinduló képtől.” Pontosan emiatt alakították a vállalkozást úgy, hogy a megrendelőkkel együtt tudjanak alkotni.

Mindenkinek megvan a saját tevékenységi köre, egymás nélkül nem tudnak működni. Azon túl, hogy egyedi táskákat terveznek, a tevékenységük komoly részét képezi a piackutatás, az igényfelmérés, és természetesen az eladás is.

Világszerte dolgoznak

Három nyelven dolgoznak, így bonyolítják le a megrendeléseket és az eladásokat. A profiljukból kiindulva az elsődleges vásárlóik hölgyek. „Minden nő tudja, mit jelent egy egyedi, megálmodott táska. Nem szeretnénk bekategorizálni magunkat, próbálunk mindenkihez szólni, viszont egyértelmű, hogy a női vásárlók inkább nyitottabbak a hímzésekre és a táskákra.” A közösségi média által kínált elemzésekből kiderült, hogy a vevők 72 százaléka nő. „Az egész világon hirdetjük magunkat, próbálunk terjeszkedni. Két nyelven beszélünk anyanyelvi szinten, a harmadikon folyékonyan, ezeken kívül még egyet értünk és tanuljuk az ötödiket. A nyelv adta lehetőségek kihasználásával háromszor több emberhez tudunk szólni, ez is egyik fontos tényezője a vevőkörünk bővítésénél.”

Európában Magyarországon, Romániában, Németországban, Svájcban, Hollandiában, Svédországban és Norvégiában keresik a táskáikat, de vannak vásárlóik az Egyesült Államokban és Kanadában is.

Külföldön több a lehetőség

Jelenlegi formájában a vállalkozás pár hónapja, 2016 közepe óta működik Máltán. Az ötlet már évekkel ezelőtt megszületett, de idő és pénz kellett, amíg fel tudták fejleszteni a mostani szintre. Az évek során nagyot léptek előre, de folyamatosan szükség van a változtatásra, fejlesztésre. Jelenleg is nagy átalakuláson mennek keresztül, nevet módosítanak, honlapot cserélnek, hogy egy új arculattal álljanak a megrendelők elé. Egyelőre nincs üzlethelyiségük, csak online árulnak. „A jövőben elképzelhető, hogy nyitunk egy boltot, de mivel nagyon újak vagyunk még, a kezdeteket mindenképp online eladással képzeltük el. Próbálunk a lehető legtöbb online felületen jelen lenni, így kihasználjuk különböző közösségi média által kínált felületeket is.” Elmondásuk szerint jól átgondolt reklámkampányt folytatnak. „Nem fizettünk még hirdetésért, nem is tervezzük a jövőben sem, mert nincs marketingre elkülöníthető bevételünk.”

Korábban mindketten alkalmazotti viszonyban dolgoztak, néha több munkahelyen is, így kevés idejük maradt arra, hogy kiteljesedjenek a kreativitásukban. Régóta gondolkoztak saját vállalkozás indításán, amiről úgy gondolták, külföldön könnyebben megvalósítható. „Próbáltunk több vonalon is érvényesülni Magyarországon, de sajnos nem sikerült előre lépni. Így a cél érdekében úgy döntöttünk, hogy külföldre költözünk, bízva abban, hogy könnyebb lesz megteremteni a tőkét egy vállalkozás elindításához.”

Fejlesztés minden területen

„A végső céljaink között szerepel egy üzlethelyiség, egy nyitott műterem („látványműhely”), ahol az emberek betekintést kaphatnának a munkánkba, de egy-egy műveletet ki is próbálhatnak.” Mindig is próbálták jól átgondolni teljes munkásságukat és a kettejük között lévő közös pontokat, össze-fonódásokat. Ezenkívül szeretnék még fejleszteni a gépparkjukat, szélesíteni a termékkínálatot és kollekciókat kialakítani.

Kovács Réka Fruzsina​