A casco díja csak kullog a kgfb után. A kárgyakoriság ennél a biztosításnál is nő, de nem olyan mértékben, mint a kötelezőnél. Egyelőre a két éve bevezetett biztosítási adót próbálják apránként beépíteni a cégek a tarifákba – írja a Világgazdaság.

Nemcsak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifák drágulása miatt bosszankodhatnak az autósok, lassan a cascodíjak is követik a kötelezőt a statisztikák és a biztosítók beszámolói alapján. A cascopiac díjbevétele az idén az első fél évben a jegybank adatai szerint 6,3 százalékkal bővült, az átlagdíj pedig 5,4 százalékkal emelkedett – olvasható a Világgazdaságban.

A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai alapján ennél kisebb mértékű volt a drágulás, a tarifák a tavalyi év közepe óta mindössze 4 százalékkal emelkedtek, egy átlagos casco-szerződésben 79 210 forintos éves díj szerepelt.

A kárköltségek a cascónál is emelkedtek – mondta Szabó Imre, a Groupama gépjármű-biztosítási főosztályvezetője, és nőtt a kárgyakoriság a Köbe, az Aegon, a Signal és az Union tapasztalatai szerint is. A biztosítók többsége viszont úgy látja: a cascónál csak kisebb mértékben ugrott meg a károk száma, mint a kgfb-nél.

A casco kárgyakoriság sokkal kisebb mértékben ingadozott az elmúlt években, mint a kgfb-s kárgyakoriság – mondta Maják Viktor, az Union kommunikációs igazgatója. A 2011–2013 közötti időszakban nem érzékeltek jelentős csökkenést – szemben a kgfb-vel –, és a mostani növekedés is kisebb arányú.