Nagy érdeklődés mellett, sikerrel zajlott le a BKIK konzultációja, ahol a tagok megfogalmazhatták véleményüket, kérdéseiket a kamara munkájáról. A BKIK továbbra is figyelembe kívánja venni a tagság véleményét, javaslatait, ezért azt tervezi, hogy fél éves gyakorisággal hasonló fórumokat szervez.

Több mint nyolcvan vállalkozás képviselője vett részt szerdán az első kamarai konzultáción, amelyet a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) rendezett tagjai számára. A fórumon megjelent kamarai tagok feltehették kérdéseiket, illetve elmondhatták véleményüket, javaslataikat a BKIK működésével kapcsolatosan. Azok a vállalkozások pedig, amelyek képviselői nem tudtak jelen lenni a rendezvényen, kérdőív kitöltésével fejezhették ki véleményüket a kamara működéséről.

A konzultáción részt vevő vállalkozók többek között kiemelték, szeretnék, ha a kamara már az őket érintő törvények megalkotásában is részt tudna venni, ehhez akár kezdeményező szerepet is vállalhatna a BKIK. Ugyanilyen fontosnak jelölték meg a pályázatok elérhetőségét, az abban való részvétel lehetőségének megteremtését. Fontos kérdés a vállalkozások számára egy olyan szolgáltatói bázis kialakítása, amely a kamarán belüli, minősített vállalkozásokat gyűjti egybe és teszi elérhetővé a tagság számára. 

A résztvevők egyöntetűen kiemelkedő fontosságúnak nevezték a digitálisan elérhető, online oktatási anyagok létrehozását, amellyel nemcsak a fiatal vállalkozóknak tud segítséget nyújtani a kamara, de a már működő vállalkozásoknak is lehetőséget ad a fejlődésre. Ezt a digitális tananyagot már fejleszti a BKIK, így hamarosan elérhetővé válik a tagok számára. Ugyanígy megoldódik a kamarán belüli információáramlás is, hiszen erre a kamara már létrehozott egy kommunikációs osztályt, amely a tagokkal való kapcsolattartást, az információk eljuttatását is végzi.

„A kamarai konzultáció alapvető célja, hogy megismerjük a vállalkozások véleményét a kamara munkájáról: ennek a fórumnak a megrendezése is annak a küldetésnek a megvalósítását szolgálja, hogy a BKIK valódi érdekvédelmi szervezetként, szolgáltató jellegű kamaraként működjön” – emelte ki a rendezvényen Kiss Zoltán, a BKIK elnöke. Hozzátette: a konzultáción elhangzottakat a BKIK munkatársai figyelembe veszik az új stratégiai kialakításakor is. A kezdeményezés – tette hozzá Kiss Zoltán – egyértelmű sikernek tekinthető, ezért a BKIK azt tervezi, hogy fél éves gyakorisággal hasonló fórumokat rendez a vállalkozásoknak.

Kiss Zoltán kiemelte: a kamara új vezetésének a kezdetektől az a célja, hogy a tagságot jobban elérje, aktivizálja, és rendszeresen tájékoztassa a kamara céljairól. „Tudatosítanunk kell a vállalkozásokban azt is, hogy a főváros és a fővárosi vállalkozások fejlesztésében a BKIK alapvetően érdekelt, és olyan kamarát kívánunk létrehozni, amelyet a vállalkozások ténylegesen a magukénak éreznek. Ez a fórum az első lépések egyike ennek a törekvésnek a megvalósításában” – hangsúlyozta a BKIK elnöke.