2016. február 18. csütörtök, 09:00
Beautyrobic, Békési Brigitta, FIVOSZ, testkultúra, életmód, franchise
Beautyrobic órákat ma Magyarországon már több mint harminc helyen tartanak, Budapesten épp úgy, mint vidéken. A franchise partnerek hálózata Svédországban is bővült, jöhet Svájc, Anglia – és a nagy álom: Amerika. Békési Brigitta, a Beautyrobic megálmodója és egy új birodalom kiépítője a KamaraOnline-nek beszélt terveiről.

Február 29-én lesz 1, vagyis 4 éves a Beautyrobic. Ez természetesen úgy lehet, hogy az indulás dátuma 2012. február 29. volt – vagyis a szökőévben. Békési Brigitta (33) annak idején három hölgynek tartotta az első foglalkozást – ma viszont jelentős birodalmat tudhat a magáénak.

Az általa megálmodott módszer a kezdetek óta nem változott: különleges, szexis mozgássor 60 percen át (nem aerobic, nem tánc), félhomály (könnyebben világgá szöknek a gátlások), pezsdítő zene (itt lesz módosítás, de erről később), a has tájék olajjal bekenése (a természetgyógyászati tanulmányok eredménye), intenzív gyakorlatok sok mosolygással, 28-32 fokra felfűtött terem (segíti a zsírégetést).

Ma már több mint 30 studióban

Ahhoz, hogy franchise rendszerben ma már több mint 30 stúdióban lehessen hódolni az új mozgásformának, elég hosszú út vezetett. Brigittát 16 éves gimnazistaként az édesanyja buzdította arra, hogy keressen magának nyári munkát. Egy aerobic stúdió adta magát, s mivel a lány imádott táncolni, remekül mozgott, a következő ötlet már az volt, hogy oktasson is. Elvégezte a tanfolyamot, a tandíj egy részét kifizette, a másik részét ledolgozta, és a suli mellett folytatta a munkát.

Ezek az évek már segítették annak eldöntésében, hogy vállalkozó, a saját maga főnöke akar lenni. Az érettségi után közgazdásznak tanult főiskolán, megismerkedett leendő férjével, és 25 évesen összespórolt pénzükkel közösen belevágtak az első bizniszbe. Négy hónapig tartott az első szépségszalonos vállalkozás, Brigitta ma úgy látja, a kudarc oka elsősorban az volt, hogy túl nagy fába vágták a fejszéjüket. Ahogy fogalmaz, nem keseredett el, s azóta is szentül hiszi, hogy a problémákból tanulni kell, azokat meg kell oldani, és új célokat kell kitűzni. Bár ez a fajta optimizmus és kudarctűrő-képesség egyáltalán nem jellemző a magyar üzleti világra, Brigitta szerint az Egyesült Államokban szinte nem találni olyan befutott milliárdost, aki ne úgy ért volna el jelenlegi sikerei csúcsára, hogy előtte jó néhányszor ne égette volna meg magát. A lényeg: soha nem szabad feladni, ne feledd: a bukás a siker része!

Szóval az első balsiker nem zökkentette ki, ráadásul jó érzékkel az akkoriban éledező kuponos üzletbe ők is belevágtak a férjével, ami nagy találat volt. Úgy gondolja, jókor voltak jó helyen, de ez nem kimondottan szerencse kérdése volt. Sőt, Brigitta állítja, hogy tulajdonképpen mindenkinek van egy-két jó ötlete, mégsem ezen és a puszta szerencsén múlik, hogy egy vállalkozás hasítson.

Ráunt a bulikra, de hiányzott a tánc

Hogy akkor min múlik? Békési Brigitta szerint, ha valaki biztos benne, hogy élete álma megvalósítható, akkor dolgozzon érte profi módon, kőkeményen. Tanuljon és tanuljon még többet. Ne nézze, hogy napi 12–16 óra melót kell beletenni a bizniszbe, hogy a hét nem öt munkanapból áll, hanem hétből, hogy hihetetlenül sok áldozatot kell hozni – lemondásokkal. (Olykor talán picit sírni is szabad.)

Azért az kétségtelen, hogy egy eredeti ötlet az ugródeszka. Brigitta esetében ez volt a Beautyrobic. A húszas éveinek közepe felé valahogy ráunt az éjszakai bulikra, de a mozgás, a tánc nagyon hiányzott. Szép lassan összeállt az új mozgássor, s hozzá az alapfilozófia, amely arra épül, hogy mindenki szeret csinos és fitt lenni, amiért hetente néhányszor 60 percet képes áldozni. Mert kívül-belül egészséges akar lenni, nem csak másoknak, de magának is tetszeni akar, szüksége van olyan új közösségre, ahol nincs mit szégyellnie, ahol élete fontos része lehet – a Beautyrobic.

Csiszolódott minden, a gyakorlatok formálódtak az otthoni tükrök előtt, s közben Brigitta mindent megtanult, amire szüksége lehetett a legújabb vállalkozás beindításához. Kamatoztatta közgazdászi tapasztalatát, az aerobic után tanult jógát, természetgyógyászatot, marketinget. Nem félt attól, hogy ellessen jó fogásokat azoktól, akik valamiben eredményesebbek voltak nála. Most is azt vallja, hogy tanulás nélkül semmit sem lehet elérni. Az önképzést mindig folytatni kell, akár remek szakcikkek elolvasásával, akár az internet tudatos böngészésével, akár tanfolyamokon, konferenciákon jutni mind több információhoz és kapcsolathoz. Erre nem szabad sajnálni időt, energiát, pénzt. Aki nem fektet be tudatosan, az nem nyer.

Sorban jöttek az új ötletek

A Beautyrobic négy évét is végigkísérte ez a szemlélet. Már induláskor azért választotta Brigitta ezt a nevet, mert arra készült, hogy Magyarország után kilép a világpiacra. Nem mellesleg a Beautyrobic klassz elnevezés, inspiráló, figyelemfelkeltő – és még szép, hogy kicsit izgató is.

Az első három hölgy után az elmúlt négy évben sok ezren választották a speciális táncos testedzést, és évről évre jöttek az új ötletek. Brigitta bevezette a Beauty Étrendet, amely egy 6 hetes életmódprogram (a napi ötszöri étkezés mellett egyszer a nasi is megengedett).

A Beauty School hat modulja a szépségápolástól, az egészséges táplálkozáson, a helyes testtartáson át a fotópózok megtanulásáig sok női rejtelembe vezet be. Rendszeresek a workshopok és az oktatói tanfolyamok, de Brigitta állítja: nem az a cél, hogy egyfajta divathullámot lovagoljanak meg, hanem teljesen új módszerrel szemlélet- és életmódváltást akarnak kínálni a nőknek.

Mivel a franchise külföldi terjesztése idén az egyik legfontosabb feladat, tavaly november óta a sok bérelt terem után a belvárosban a Beautyrobic Központ várja a hölgyeket – ezt lehet propagálni a határon túl is – egészen Amerikáig.

Győzni akar Amerikában is

A folyamatos fejlődés elengedhetetlen, ezért néhány héten belül bemutatkozik a legújabb Beautyrobic „termék”, amely azoknak szól majd, akik a lüktető, túlfűtött zene helyett lassúbb dallamokra szeretnék végezni a gyakorlatokat. Ehhez a központban és néhány más helyen saját márkájú Beautyrobic gyógyteát is kínálnak az edzések végén.

Békési Brigittát néhány éve hívta el az egyik ismerőse a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének egyik rendezvényére. Annyira tetszett a pozitív szemlélet, a tenni akarás, a számtalan lehetőség a kapcsolatépítésre, hogy FIVOSZ-tagként egy ideje már ő is tanácsokkal segíti a vállalkozásba kezdőket. Nem véletlen, hogy tavaly novemberben a Fiatal Vállalkozók Hetének zárásaként Brigitta nyerte el a FIVOSZ Jövő Reménysége díját, amelyet a gálán Varga Mihály nemzetgazdasági minisztertől és Kovács Patrik FIVOSZ-elnöktől vett át.

Az élet persze a FIVOSZ-ban sem áll meg. Brigittát felkérték, hogy legyen a szervezet most alakuló Sport Bizottságának az elnöke, vagyis 2016-ban ezen a területen is lesz bőven megoldásra váró feladata.

A beszélgetés végén visszakanyarodunk Amerikához. Brigitta azt mondja, el akarja érni, hogy a Beautyrobic ugyanúgy meghódítsa az Egyesült Államokat (s rajta keresztül az egész világot), mint például az Indiából indult Bikram Choudhury jógamódszere. Brigitta természetesen erről sem szimplán álmodozik, hanem keményen dolgozik érte.

Mi tagadás, ráfér Magyarországra minél több siker. A KamaraOnline sok sikert kíván, hogy a Beautyrobic egyre több országban szépítse a hölgyeket!

Szerdahelyi Csaba

(A fotón Brigitta Varga Mihály és Kovács Patrik között a Jövő Reménysége díj átvételekor.)

A Vállalkozás rovat támogatója: STARJOBS Magyarország Kft.

Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja